پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۸ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

الکترودهای جوشکاری در انواع مشاغل تولیدی از خودرو گرفته تا ساخت و ساز و غیره استفاده می شود. میله جوش دارای یک پوشش شار خارجی است که از فلز در برابر آسیب محافظت می کند، قوس را تثبیت می کند و جوش را بهبود می بخشد. هنگام اتصال دو قطعه فلز به یکدیگر، از الکترودها برای ایجاد قوس الکتریکی استفاده می شود. این دو فلز گرم و ذوب می‌شوند و در پیوند قوی‌تری با هم ترکیب می‌شوند.

 

بسته به فرآیند جوشکاری، الکترود یا قابل مصرف است یا غیر قابل مصرف. برای یک کار باید بسیار با دقت انتخاب شود. خواص خاصی به انواع مختلف میله های جوشکاری متصل است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۰۰ ، ۱۱:۵۵
علیرضا زاهدی

اسلینگ زنجیری یکی از ابزار های بسیار کارامد در لیفتینگ بار می باشد که بصورت تک شاخه، دو شاخه و چند شاخه مورد استفاده قرار می گیرد. اسلینگ زنجیری هم همراه با جرثقیل های زنجیری، پولیفت و وینچ های زنجیری مورد استفاده قرار می گیرد و هم در آویز برای اتصال و آویز بار های سنگین در انبار ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از مهمترین نوع اتصالات زنجیری که بسیاری از این اتصالات بصورت مشترک با سیم بکسل نیز مورد استفاده قرار می گیرند می توان به حلقه اسلینگ اشاره نمود. حلقه اسلینگ که در برخی از اسلینگ های تک شاخه و در تمامی اسلینگ های زنجیری و یا سیم بکسلی چند شاخه بکار گرفته می شود در واقع نقطه اتصال رشته ها در منتهی علیه بالایی اسلینگ می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۰۰ ، ۱۱:۵۱
علیرضا زاهدی

گریس بلبرینگ Grease در واقع نوعی روان کننده برای حرکت ساچمه های بلبرینگ در گردش در تماس با قفسه و رینگ بلبرینگ محسوب می شود. روان کننده های انواع یاتاقان بلبرینگ ها در نوع مختلف روغن با ویسکوزیته کمتر و گریس بلبرینگ با ویسکوزیته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که انتخاب بین این دو روان کننده به نوع بلبرینگ و یاتاقان، سرعت دورانی حرکت ساچمه های بلبرینگ، شرایط محیطی بالاخص دمای محیط و دمای کاری بلبرینگ بستگی دارد. تنوع و ماندگاری بیشتر گریس ها سبب کاربری عمده تر آنها در روانکاری بلبرینگ ها در مقایسه با روغن شده است.

انتخاب میان روغن و گریس در روانکاری بلبرینگ ها به فاکتور های متنوعی بستگی دارد اما در کل مزایای گریس به روغن بسیار قابل توجه بوده و اغلب برند های معتبر نیز در روانکاری یاتاقان بلبرینگ ها از گریس استفاده می کنند. همانطور که گفته شده از مهمترین فاکتور ها در انتخاب گریس یا روغن نوع بلبرینگ می باشد. بلبرینگ های شعاعی که در آنها ساچمه ها در ارتفاعات مختلف در اتصال شافت های افقی قرار می گیرند نیاز به روان کننده هایی دارند که حالت نیمه جامد داشته باشد تا موقعیت مکانی خود را در اتصال بلبرینگ حفظ کند. از این رو در اتصال بلبرینگ های شعاعی مانند بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ خود تنظیم و بلبرینگ تماس زاویه ای استفاده از گریس بلبرینگ به روغن به سبب حفظ موقعیت مکانیکی ترجیح داده می شود. در مورد بلبرینگ ها و رولبرینگ های کف گرد که در آنها اغلب از یک رینگ در دو طرف ساچمه استفاده می شود این رینگ مانند کاسه ای نگه دارنده برای روان کننده عمل کرده و در این نوع از بلبرینگ که در اتصالات شافت های عمودی و برای تعلیق بار های محوری استفاده می شود قابلیت بکارگیری روغن بجای گریس بلبرینگ نیز فراهم می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۰ ، ۰۸:۲۸
علیرضا زاهدی

سیم برش الماسه در واقع نوعی سیم بکسل یا طناب فولادی می باشد که با مشخصاتی ویژه در معادن سنگ برای برش زدن قطعات سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به شرایط خاص معادن سنگ و ابعاد وسیعی که این تخته های بزرگ سنگ دارند عملا امکان برش آنها از طریق ماشین آلات برش سنگ که به شکل فرز عمل می کنند نبوده و می بایست از راهکاری متفاوت در برش استفاده نمود. در این روش با بکارگیری سیم برش الماسه و حرکت رفت و بر گشتی آن بر روی سطح سنگ با ایجاد سایش سطحی در هر سیکل رفت و برگشت سطح سنگ دچار سایش شده و سیم برش الماسه تا اندازه ای در داخل سطح پیش می رود تا جایی که به برش کامل سنگ در ابعاد دلخواه بیانجامد.

اولین سیم برش الماسه در دهه 1950 در انگلستان اختراع شد. در ابتدا، آنها شامل حلقه های الماس آبکاری شده بودند که روی یک سیم بکسل چند رشته ای رزوه می شدند. بعدها، حلقه های الماسی آبکاری شده با حلقه های الماسی متخلخل تکمیل شدند، اما هر دو نوع سیم الماس تقریباً منحصراً برای استخراج بلوک در معادن سنگ مرمر و سنگ آهک استفاده می شد. ماشین‌ها و سیم‌های بیشتری برای اره‌زنی سنگ‌های آذرین مورد نیاز بود، و تا 30 سال گذشته، سیم برش الماسه معمولاً برای مربع کردن بلوک‌های گرانیتی در ماشین‌های ثابت تک سیم پذیرفته شده بود. دستگاه‌های سیم چند الماسی (MDW) جدیدترین نوع تجهیزاتی هستند که به طور فزاینده‌ای برای اسلب کردن بلوک‌های گرانیتی استفاده می‌شوند و جایگزین اره‌های قاب شات فولادی سنتی می‌شوند. اگرچه اولین نمونه های اولیه در اواسط دهه 1990 آزمایش شدند، اره کردن MDW گرانیت هنوز در حال توسعه است و هنوز به پتانسیل کامل خود دست پیدا نکرده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۰ ، ۰۸:۲۶
علیرضا زاهدی


در جوشکاری قطعات آلومینیومی به روش جوشکاری CO2 با گاز دی اکسید کربن از سیم جوش آلومینیوم که اغلب بصورت کلاف با خلوص بسیار بالایی عرضه می شود استفاده می شود. سیم جوش آلومینیوم در قطر های بالاتر از 0.8 میلیمتر مورد استفاده قرار گرفته و در جوشکاری MIG, MAG و حتی بعنوان فیلر جوش آلومینیوم نیز می توان از آن استفاده نمود. این روش از جوشکاری با گاز دی اکسید کربن نیاز به دقت و مهارت بالایی داشته و در نهایت یک جوش یکپارچه با کیفیت مناسب و بدون سرباره و نیاز به نظافت کاری سطحی را بر خلاف جوشکاری با الکترود پدید می آورد. قابلیت های سیم جوش آلومینیوم در کشش سطحی سطح پیش روی استخر مذاب را در درزهای قطعات آلومینیومی افزایش داده و این امر به افزایش قابلیت های قطعه نهایی در برابر تنش های اعمال شده می افزاید. قابلیت جوشکاری به روش حرارتی با دی اکسید کربن و سیم جوش آلومینیوم هم توسط ماشین های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که از طریق یک رولر سیم جوش را از روی کلاف باز کرده و به داخل نازک هدایت می کنند وجود دارد. سیم جوش آلومینیوم در سایز های 0.8، 1 و 1.2 میلیمتر دارای بیشترین میزان کاربری در اتصالات جوش آلومینیوم می باشد. بازرگانی جوش و برش آریا عرضه کننده انواع سیم، فیلر و الکترود های جوشکاری در ایران می باشد.

منبع

 


 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۰۰ ، ۱۵:۳۰
علیرضا زاهدی

 

ویکی برینگ وارد کننده انواع بلبرینگ و رولبرینگ و انواع ساچمه های فولادی و استیل برای انواع یاتاقان بلبرینگ ها می باشد. ساچمه های کروی بلبرینگ های کف گرد، شیار عمیق، خود تنظیم و تماس زاویه ای، ساچمه بشکه ای رولبرینگ بشکه ای، ساچمه استوانه ای و ساچمه سوزنی رولبرینگ های استوانه ای و سوزنی و واردات انواع ساچمه های مخروطی برای رولبرینگ های مخروطی. واردات و عرضه انواع یاتاقان های صنعتی، واگن ریل و بال اسکرو، ساچمه انواع بال اسکرو و واگن ریل در سایز ها و استاندارد های مختلف می باشد. با توجه به افزایش قیمت بلبرینگ و رولبرینگ بالاخص با برند های معتبر و در سایز های بزرگتر و در نظر داشتن این نکته که به سبب تمرکز تنش بالاتر در اغلب بلبرینگ ها تخریب بر اثر کارکرد طولانی مدت در نقطه ساچمه های بلبرینگ اتفاق می افتد تعویض ساچمه برای بکارگیری دوباره بلبرینگ و رولبرینگ ها در دستور کار شرکت ها قرار گرفته است.


بلبرینگ های تماس زاویه ای اغلب برای اتصال بر روی محور هایی طراحی می شوند که دارای سرعت دورانی بسیار بالایی هستند. ساچمه های بلبرینگ تماس زاویه ای اغلب در سایز پایین و با تعداد بالا مورد استفاده قرار گرفته و از این رو سرعت دورانی ساچمه و به دنبال آن اصطکاک و حرارت نیز بالا می رود. ساچمه های بلبرینگ تماس زاویه ای SKF که محصولی سوئدی تحت لیسانس کشور آلمان با استاندارد های صنایع کشور آلمان است دارای سختی سطحی بسیار بالا تا 64 راکول با عمق لایه سخت مناسب بوده و در کاربری در اتصالات شافت هایی با سرعت دورانی بالا بصورت بلبرینگ تماس زاویه ای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارند. بازرگانی ویکی برینگ وارد کننده انواع بلبرینگ و ساچمه در ایران می باشد.

 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۰۰ ، ۰۷:۵۴
علیرضا زاهدی


سیم جوش مس که در جوشکاری قطعات مسی و به روش جوشکاری CO2 بکار گرفته می شود یکی از روش های ایده آل برای اتصالات مس محسوب می شود که تحت نام حلقه یا وایر نیز بکار گرفته می شود. سیم جوش مس در قطر های مختلف و اغلب از 0.8 میلیمتر الی 1.2 میلیمتر و بیشتر بصورت کلاف عرضه می شود. در این نوع اتصال ورق های مسی و یا قطعات مسی با بکارگیری سیم جوش مس اغلب از گاز دی اکسید کربن Co2 که می تواند ترکیباتی از آرگون را نیز داشته باشد و با نام تجاری ER70S2 بکار گرفته می شود استفاده می شود. از نظر خلوص باید گفت که خلوص عنصر فلزی مس یا کاپر Copper در ترکیب شیمیایی سیم جوس مس دارای خلوص 98% می باشد و به رنگ نارنجی بدون پوشش سطحی بکار گرفته می شود. در ترکیبات شیمیایی سیم جوش مس از قلع به میزان حداکثری 1%، منگنز به میزان حداکثر 0.5 درصد و حتی از عناصر غیر فلزی مانند فسفر و سیلیکون نیز استفاده شده است. جوشکاری مس با بکارگیری سیم جوش مس یکی از دقیق ترین روش های جوشکاری بوده و نیاز به اوپراتور هایی با تجربه بالا دارد. بازرگانی جوش و برش آریا ارائه دهنده مشاوره در امر خرید و استفاده از انواع فیلر، الکترود و سیم جوش مس، چدن، آهن، استیل و آلومینیوم به مشتریان عزیز می باشد.

 


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۰۰ ، ۰۷:۵۱
علیرضا زاهدی

مهارکش ها در سایز ها و شکل های مختلفی متناسب با نوع کاربری تولید میشوند. دو شکل اصلی مهارکش شامل مهارکش های تخت و مهارکش لوله ای می باشد. مهارکش ها در دسته اتصالات سیم بکسل  دسته بندی میشوند اما محدودیتی نیز در کاربری آنها با زنجیر وجود ندارد. مهارکش که در زبان انگلیسی به Turnbuckle شناخته می شود از اتصالات Rigging می باشد که بصورت مشترک همراه با سیم بکسل و زنجیر بکار گرفته می شود و تنظیم کننده تنش کششی و یا افزاینده تنش کششی محسوب می شود که این امر با افزایش و کاهش طول پیچ های مهارکش میسر می شود. مهارکش در قسمت پیچ از دو متریال فولادی و استیل و در قسمت بدنه نه تنها از فولاد و استیل بلکه گاهی اوقات از جنس چدنی Cast Iron نیز تولید می شود. بازرگانی جنرال بکسل وارد کننده سایز های مختلف مهارکش در ایران می باشد.

مهارکش در دو شکل مختلف یعنی به شکل تخت با کاربری گسترده تر و شکل لوله ای با کاربری محدود تر در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. البته دسته بندی ظاهری مهارکش ها علاوه بر این دو شامل شکل های مختلف سری و اتصال نیز می شود و از این لحاظ انواع مهارکش دو سر حلقه، دو سر سوکت، دو سر قلاب و یا شکل های ترکیبی مانند مهارکش یک سر حلقه و یک سر قلاب نیز از دسته بندی های دیگر این قطعه صنعتی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۰۰ ، ۰۷:۴۶
علیرضا زاهدی