پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۳ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

یاتاقان فلنج دار

که در زبان انگلیسی به Oval Flanged bearing Units شناخته می شوند نوعی از یاتقان های صنعتی پیچ و مهره ای می باشند که طراحی ویژه از هوزینگ داشته و حجمی محدود تر از یاتاقان های هوزینگ چهار گوش دارند. اتصال این سری از یاتاقان های بیضوی بر خلاف موارد چهارگوش تنها با بکارگیری 2 عدد پیچ صورت گرفته و برای اتصال بر روی سطوحی که با محدودیت فضا برای اتصال روبرو هستند مناسب می باشد. همچنین در مواردی در ماشین آلات صنعتی که می بایست فاصله دو شافت موازی به حداقل برسد از این نوع یاتاقان های بیضوی فلنج دار استفاده می شود. فاصله سوراخ پیچ و مهره از نوع یاتاقان فلنج بیضی به طور کلی برابر با فاصله بین سوراخ پیچ و مهره موقعیت مورب نوع یاتاقان فلنج مربع است. از نظر حجم، وزن و متریال بکار رفته نیز این یاتاقان ها مقرون به صرفه تر بوده و در نهایت در سایز برابر شافت قیمت پایین تری نیز دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ دی ۹۹ ، ۱۵:۱۸
علیرضا زاهدی

بلبرینگ شیار عمیق کویو KOYO

بلبرینگ شیار عمیق کویو KOYO deep groove ball bearing که با صیقل بسیار بالا بر رو رینگ و حداقل تلورانس ابعادی ساچمه ها برای به حداقل راسنیدن تنش های سطحی تولید می شود از جمله پر کاربرد ترین در میان تمامی انواع بلبرینگ های کویو KOYO که حداکثر قابلیت کاربری بالغ بر 70% کل شافت های افقی موجود در صنعت را پوشش می دهد. بلبرینگ شیار عمیق کویو KOYO با عمق شیار های مختلفی تولید می شود که هر چه عمق شیار بالا رود از جهتی با افزایش لبه توان  بلبرینگ شیار عمیق  در تعلیق بهتر بار های ترکیبی و بار های نا مطلوب محوری افزایش پیدا می کند و از طرف دیگر با کم شدن ضخامت فلز بکار رفته تلبلیت تعلیق میزان بار شعاعی در آن کاهش می یابد. تعداد ساچمه ها و قطر ساچمه های بکار گرفته شده در ساختار بلبرینگ شیار عمیق کویو  که دارای نسبت معکوس نسبت به هم هستند بسته به نوع طراحی متفاوت می باشد و البته تابع حد فاصل شافت و بدنه می باشد چرا که با افزایش قطر ساچمه در ساختار بلبرینگ شیار عمیق کویو KOYO تعداد ساچمه ها کاهش و حد فاصل شافت و بدنه پوششی نیز می بایست افزایش یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ دی ۹۹ ، ۱۵:۱۴
علیرضا زاهدی

از انواع مختلفی تسمه مانند تسمه های دندانه دار، تسمه های شیار دار، تسمه های تخت و تسمه های V که می توانند بصورت ساده، شیار دار و حتی دندانه دار نیز تولید شده باشند بعنوان تسمه پروانه خودرو استفاده می شود. متریال بکار گرفته شده در تولید تسمه پروانه موتور های احتراق داخلی از جنس لاستیک طبیعی، ترکیبات پلیمری بالاخص پلی اورتان PU ، پلی آمید PA و ترکیبات افزاینده مقاومت کششی است. در بسیاری از موارد برای برند های مختلف از چند ردیف مفتول های فلزی و یا ترکیبی بصورت کورد های داخلی در یک لایه داخلی برای تسمه های پروانه استفاده می شود که از خزش و یا افزایش طول تسمه پروانه تحت کشش بر روی پولی جلوگیری می کند. چرا که عملا کوچکترین افزایش طول در تسمه های پروانه میزان اصطکاک لازم برای انتقال قدرت را بر روی پولی کم کرده و تسمه بر روی پولی ها لغزیده و کاربری خود را از دست می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ دی ۹۹ ، ۱۶:۳۱
علیرضا زاهدی