پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

یاتاقان بلبرینگ TIMKEN تیمکن که در بازار در جعبه و بسته بندی های مخصوص به رنگ نارنجی و مشکی دیده می شود یکی از اتصالات مهم و پر کاربرد صنعتی می باشد. یاتاقان بلبرینگ ها بصورت کلی در شکل های خاردار و پیچ و مهره ای تولید می شوند که یاتاقان های پیچ و مهره ای علاوه بر کاهش اصطکاک و تعلیق بار به انتقال بار بر روی سطوحی در بیرون ماشین آلات نیز می پردازند. بلبرینگ تیمکن TIMKEN که طبق استانداردی متفاوت از برند های ژاپنی و المانی یعنی استاندارد ASTM که یک استاندارد فوت پوندی است تولید می شود بدین معنا که یاتاقان بلبرینگ TIMKEN دارای ابعاد اینچی می باشد. جنس هوزینگ یاتاقان ها بر مبنای نوع بار و تنش های وارده انتخاب می شود و برای یاتاقان های پیچ و مهره ای اغلب از جنس چدنی و یاتاقان های گوی مانند خاردار از نوع فولادی تولید می شود.

بر خلاف یاتاقان های معمولی که اغلب با هوزینگ از جنس چدنی تولید می شوند یاتاقان های هوزینگ استنلس استیل با کاربری های اندکی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. نه تنها در مورد یاتاقان ها و بلبرینگ ها بلکه در مورد اغلب اجزا و قطعات صنعتی همواره انتخاب میان گرید های مختلف فولادی و چدنی و استنلس استیل وجود دارد و با توجه به تفاوت های بسیاری که یاتاقان هوزینگ فولادی یا چدنی با یاتاقان با هوزینگ استنلس استیل چه به لحاظ قیمت و چه به لحاظ قابلیت های مکانیکی دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۹ ، ۰۸:۰۵
علیرضا زاهدی

بلبرینگ های شیار عمیق گرچه دارای قابلیت تعلیق میزان بالایی از بار هستند اما اغلب بر روی شافت هایی نصب می شوند که حرکتی ساده، دقیق و بدون ارتعاش هستند. بر روی محور ها و شافت های پیچیدئه تر در صنایع از انواع دیگری بلبرینگ استفاده می شود. بلبرینگ FAG آلمان یکی از برند های بسیار شناخته شده در سطح جهانی می باشد که محصولاتی با دوام بسیار بالا تولید کرده بگونه ای که حتی در صنایع نظامی و هوایی کشور آلمان که یکی از قدرتمند ترین کشور های صنعتی دنیا محسوب می شود از بلبرینگ FAG بر روی انواع تجهیزات شامل تانک ها و هواپیما ها استفاده شده است. بلبرینگ خود تنظیم یکی از انواع بلبرینگ می باشد که مناسب برای کاربری در شرایط بحرانی محور ها می باشد. بدین معنا که محور های دوار با سرعت بالا و بر روی ماشین آلاتی که تحت تنش های مختلفی قرار می گیرند امکان تغییر زاویه شافت در این ماشین آلات وجود دارد. بلبرینگ خود تنظیم این قابلیت را برای محور ها فراهم می آورد که در صورت تغییر زاویه اتصال به میزان کوچک که البته در ماشین آلات نیز اغلب تا همین میزان اتفاق می افتد بتواند شرایط خود را تنظیم نماید. بلبرینگ خود تنظیم FAG اف آ گ اغلب بصورت گریس کاری شده به بازار عرضه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۹ ، ۰۷:۵۸
علیرضا زاهدی