پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

در اغلب موارد هم انعطاف بالا و هم تنسایل مقاومت کششی نه تنها در مورد سیم بکسل آسنسوری بلکه بصورت کلی در مورد تمامی انواع سیم بکسل ها از مزیت های مثبت این اتصالات صنعتی محسوب می شوند. با این وجود این دو ویژگی و مشخصه مکانیکی اغلب در جهت عکس عمل می کنند بدین ترتیب که عملیاتی که برای افزایش تنسایل سیم بکسل آسانسوری بکار گرفته می شود اغلب سبب کاهش انعطاف آن می شود.

درصدرتیکه درام آسانسور کوچک می باشد نیاز به انعطاف بالاتری برای گردش سیم بکسل آسانسوری بر روی دروام داریم. در این صورت اولین پیشنهاد به استفاده از سایز های کوچکتر از سیم بکسل آسانسوری مانند سایز 8 میلیمتر می باشد که از نوع مغز فولادی مورد استفاده قرار می گیرند. برای درام های کوچکتر تنسایل سیم بکسل آسانسوری می تواند 1560 نیوتن بر میلیمتر مربع نیز انتخاب شود اما در صورتیکه از سایز های کوچکتر با مغزی فولادی استفاده می شود سایز پایینتر انعطاف کافی را بوجود می آورد و انتخاب بر حسب میزان باری که از طرف کابین به سیم بکسل آسانسوری  وارد می شود انتخاب می شود.

منبع اطلاعات سیم بکسل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۰۰ ، ۱۱:۱۷
علیرضا زاهدی

مگنت صنعتی بار دارای یک ظرفیت اسمی است که از طرف تولید کننده بعنوان قابلیت لیفتینگ برای آن مشخص می شود اما در حقیقت قابلیت لیفتینگ میزان بار توسط مگنت صنعتی بیش از انکه به خود مگنت بستگی داشته باشد به سطح قطعه کار بستگی دارد. هر اندازه سطح قطعه کار دارای سطحی مسطح و صیقلی باشد قابلیت اتصال و لیفتینگ با مگنت صنعتی بار نیز افزایش می یابد. بر عکس با منحنی شدن سطح بر حسب زاویه انها به تدریج قابلیت و جاذبه اتصال سطح فولادی یا آهنی به مگنت بار نیز کمتر شده و در مواردی به کمتر از 30% کل قابلیت لیفتینگ کاهش پیدا می کند. علاوه بر انحنای سطح قطعه ضخامت سطح قطعه کار نیر بر قابلیت اتصال و لیفتینگ با مگنت صنعتی بار تاثیر به سزایی داشته با افزایش ضخامت این قابلیت افزایش پیدا می کند. طبیعتا قابلیت لیفتینگ قطعه کار که به شکل ورق های فولادی با ضخامت اندک هستند بسیار کم است. ایده آل ترین سطوح برای لیفتینگ با مگنت بار صنعتی سطوحی تخت از آهن یا فولاد با ضخامت بالا هستند که هر قدر سطح قطعه کار صیقلی تر و تمیز تر باشد قابلیت اتصال نیز بالا می رود.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۰۰ ، ۱۱:۱۴
علیرضا زاهدی


ایمپلر های لاستیکی و انعطاف پذیر نوعی پروانه هستند که در پمپ های سانتریفیوژ از نوع انتقال مثبت Positive displacement pump مورد استفاده قرار می گیرند. این پمپ ها قابلیت مکش بدون سیال اولیه را داشته و از نوع Self-prime محسوب می شوند و برای کاربری اولیه پمپ نیازی به پر کردن آن با سیال نبوده و حرکت امپلر در داخل واتر پمپ کار مکش اولیه را نیز انجام می دهد. محفظه ای که ایمپلر ها در پمپ ها بالاخص پمپ های دریایی یا مارین Marine در آن عمل می کنند بگونه ای طراحی شده است که در قسمت بالایی شعاعی انحنای محفظه صلب کمتر بوده و سبب می شود که پره های ایمپلر لاستیکی آب شور و انعطاف پذیر در قسمت بالایی محفظه پمپ دچار فشردگی شده و در بیرون این قسمت است که از داخل محفظه مکش صورت می پذیرد. سیال حبس شده در بین پره های ایمپلر در سمت دیگر در قسمت خروجی با فشار از محفظه واتر پمپ خارج شده و بدین ترتیب ایمپلر ها در مکش و پمپاژ سیالات عمل می کنند. تعداد پره های ایمپلر های لاستیکی و انعطاف پذیرد بسته به سایز و طراحی محفظه پمپ آب متفاوت می باشد. شکل هندسی این پره ها گاهی بصورت خطی و صاف و در برخی از انواع طراحی ایمپلر ها بصورت منحنی می باشد. بازرگانی تهران ایمپلر وارد کننده و عرضه کننده انواع ایمپلر های انعطاف پذیر لاستیکی آب شور دریایی با ترکیبات نئوپرین برای واتر پمپ ها و پمپ های صنعتی بالاخص با کاربری دریایی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۰۰ ، ۱۵:۴۲
علیرضا زاهدی