پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

روانکاری رولبرینگ

رولبرینگ کف گرد Thrust roller bearings هم بصورت رینگ دار و هم بدون رینگ بکار گرفته می شود. روانکاری رولبرینگ کف گرد تا اندازه زیادی بسته به سایز و استفاده و عدم استفاده از رینگ دارد. در اغلب موارد برای کلیه انواع بلبرینگ ها و رولبرینگ های صنعتی ترجیح به استفاده از گریس در روانکاری می باشد. بر خلاف اغلب بلبرینگ و رولبرینگ های شعاعی رولبرینگ کف گرد  بیشتر تحت بارگذاری های شدید قرار دارد تا سرعت زاویه ای و از این لحاظ در رولبرینگ کف گرد روغن و گریس کمتر نقش خنک کننده برای روان کننده را بازی می کنند و به سبب سرعت کمتر اغلب با اصطکاک کمتری نیز مواجه هستیم.

 

ارتفاع ساچمه رولبرینگ کف گرد

در مقایسه با رولبرینگ های شعاعی که در آن ساچمه ها غیر هم سطح بوده و سبب روان شدن روان کننده ها از بالا به پایین رولبرینگ می شوند در رولبرینگ کف گرد Thrust roller bearings با همچین پدیده ای روبرو نیستیم چرا که تمامی ساچمه ها بصورت هم تراز در یک ردیف واقع شده اند. در صورت استفاده از رینگ های بیرونی حتی در سرعت های بالا نیز که بر اثر اصطکاک و حرارت تا اندازه ای از غلظت روغن کم می شود وجود رینگ بالاخص رینگ پایینی تا اندازه ای از روان شدن روان کننده جلوگیری می کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۶
علیرضا زاهدی

قدرتمند ترین بافت سیم بکسل

برای بررسی قدرتمند ترین و ضعیف ترین نوع بافت های سیم بکسل باید در نظر داشت که اولا این مقایسه در قطر برابر صورت می پذیرد چرا که بدیهی است با افزایش قطر مقاومت کششی سیم بکسل که بصورت علمی با WLL مشخص می شود افزایش می یابد (تنسایل سیم بکسل تابع قطر نبوده و تابع متریال و عملیات سخت کاری حرارتی است). اما باید مفهوم دیگری را نیز در نظر داشته باشیم. زمانیکه صحبت از قدرتند ترین ساختار سیم بکسل می شود می بایست مطرح شود که در برابر چه نوع نیروی مقاومی؟ آیا استقامت کششی مطرح است یا استقامت در برابر عوامل خورنده محیطی. طبیعتا زمانیکه مفهوم قدرت از مقاومت محیطی باشد سیم بکسل استنلس استیل  که دارای عناصر مناسب تری در برابر اکسید شدن و از دست دادن الکترون هستند مقاومت مناسب تری دارند. اما در اینجا به بررسی مقاومت کششی سیم بکسل ها می پردازیم.

سیم بکسل فولادی

پر واضح است که در میان تمامی ساختار های سیم بکسل با قطر برابر سیم بکسل هفت لا کنف که با ساختار 6X12+7FC شناخته می شود بیشتریم سطح بافته شده از الیاف طبیعی کنفی را داشته و در این ورطه پایین ترین میزان مقاومت کششی را به خود اختصاص می دهد. اما بالاترین قابلیت کششی متعلق به کدام ساختار است؟ بدیهی است با توجه به بکارگیری اسلینگ های سیم بکسلی در لیفتینگ و یا در اتصالات سیم بکسل نتاب بر روی تاور کرین ها که بیشترین تنش کششی نیز در آنها وارد می شود می بایست از مقاوم ترین ساختار های سیم بکسل استفاده شود. از این منظر بافت های 6 استرندی سیم بکسل اسلینگ یعنی بافت هایی مثل 6X36 که از نوع واینگتون بافته می شوند.

 

منبع : تکین بکسل

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۲
علیرضا زاهدی

تسمه نوار نقاله که از آن بر روی نقاله های صنعتی برای جابجایی و یا انتقال بار در نقطه ای هم سطح و یا اغلب بصوئرت عاج دار در نقطه ای با اختلاف سطح استفاده می شود بر حسب نوع و شکل نقاله و بر حسب نوع موادی که جابجا می کند دارای انواع و متریال های گوناگونی است. تسمه نوار نقاله های لاستیکی که بیشترین میزان کاربری را در صنایع دارند خود در سه دسته مختلف قابل دسته بندی هستند که به ترتیب زیر می باشد.

 

  • تسمه نوار نقاله لاستیکی NQ که در واقع مخفف Normal Quality می باشد یعنی با کیفیت نرمال که برای کاربری های عمومی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تسمه نوار نقاله MOR که مخفف Moderate Oil and Fat Resistance می باشد و شامل تسمه نوار نقاله هایی است که در برابر روغن و چربی مقاومت بالایی دارند.
  • تسمه نوار نقاله سفید LUCON که دارای کاربری عمده در صنایع غذایی بوده دارای کیفیت آنتی استاتیک و مقاوم در برابر چربی ها می باشند و می توانند در تماس با مواد غذایی نیز قرار گیرند.

 

منبع مقاله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۲۱:۵۴
علیرضا زاهدی

تسمه کانوایر Conveyor belt یک تسمه هدایتگر می باشد که از آن بر روی نقاله های صنعتی استفاده می شود. تسمه کانوایر دارای استاندارد های ابعادی مختلفی می باشد اما اغلب در عرض های بین 500 الی 1400 میلیمتر به بازار عرضه می شود. کانوایر ها دارای شکل ها، مواد تشکیل دهنده و قابلیت های مختلفی در تماس با مواد هستند. در صورت کلی کانوایر را هم بصورت یک تکه پیوسته، هم بصورت چند تکه و هم بصورت زنجیری که اغلب از جنس پلاستیکی هستند در صنایع مورد استفاده قرار می دهند. طراحی سطح بیرونی تسمه کانوایر در برخی از موارد دارای برجستگی های عاج مانند و در برخی از موارد کاملا مسطح و تخت می باشد که این طراحی بسته به نوع کاربری کانوایر و البته زاویه ای که بر روی نقاله قرار می گیرد بستگی دارد. در موارد کاربرد کانوایر در اختلاف سطح برای انتقال مواد از سطحی به سطح دیگر اغلب از کانوایر های عاج دار استفاده می شود.

شهر تسمه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۲۱:۵۱
علیرضا زاهدی

پولیفت زنجیری

پولیفت 0.8 تن ویتال VITAL 0.8 Ton Level Hoist که هر چند با قابلیت اسمی 0.8 تن در حالت آویز معرفی شده است اما با توجه به اینکه در اغلب کاربری ها یک تکیه گاه برای اجسام متصل شده به زنجیر پولیفت  مورد استفاده قرار می گیرد در واقع قابلیت بالاتری برای لیفتینگ دارد. علاوه بر این در صورتیکه پولیفت 0.8 تن ویتال VITAL از نوع اصلی ژاپنی باشد در مرحله آزمایش و قبل از عرضه به بازار با ضریب امنیتی 5:2 تست شده و در واقع با باری 2.5 برابر توان اسمی مورد تست قرار می گیرد. از آنجایی که اغلب پولیفت ها با نام ویتال در بازار نمونه طرح چینی هستند که البته قابلیت های مناسبی نیز با در نظر داشتن قیمت بسیار پایین دارند توان اسمی با قابلیت های آنها برابر بوده و برای بار های کمتر از 800 کیلوگرم می بایست از این پولیفت دستی زنجیری استفاده نمود. تکین بکسل وارد کننده و عرضه کننده انواع پولیفت دستی زنجیری در ایران می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۹ ، ۱۶:۳۹
علیرضا زاهدی

برند های سیم بکسل آسانسوری

سیم بکسل آسانسوری در دسته پر مصرف ترین نوع سیم بکسل های صنعتی قرار دارد. برند های مختلفی در دنیا به تولید این ساختار از سیم بکسل فولادی مباردت دارند که اغلب آنها با رعایت استاندارد های جهانی به تولید این ساختار از سیم آسانسوری می پردازند. سیم بکسل آسانسوری  که برای اتصال کابین آسانسور بکار گرفته می شود دارای تنسایل حداقلی 1560 نیوتن بر میلیمتر مربع بوده و اغلب در سایز 10 میلیمتر با بیشترین میزان کاربری و با مغزی فولادی تولید می شود. امروزه برند های چینی تولید کننده سیم بکسل آسانسوری بخش وسیعی از بازار این سیم بکسل را به خود اختصاص داده اند. با این وجود همچنان برند های معتبر جهانی نقشی موثر در سهم این سیم بکسل آسانسوری دارند.

سیم بکسل آلمانی گوستاولف

برند های اروپایی بالاخص برند گوستاولف آلمان GUSTAV WOLF یکی از معتبر ترین تولید کنندگان سیم بکسل  آسانسوری در سطح دنیا محسوب می شود. سیم بکسل گوستاولف دارای پلاک و شناسنامه بوده و شرایط دقیقی برای کیفیت اصل بودن آن وجود دارد چرا که بسیاری از تولید کنندگان سیم بکسل در سطح دنیا بالاخص تولید کنندگان چینی محصولاتی شبیه به سیم بکسل گوستاولف  روانه بازار می کنند. سیم بکسل کیس وایر کره نیز یکی دیگر از انواع با کیفیت سیم بکسل آسانسوری با کیفیت جهانی می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۹ ، ۱۶:۳۵
علیرضا زاهدی

سیم بکسل جرثقیل

سیم بکسل در جرثقیل ها چه از نوع جرثقیل برقی سیم بکسلی باشند و چه از نوع تاور کرین ها بعنوان ابزار و اتصال اصلی بار محسوب می شود که این اتصال با دیگر اتصالات اسلینگ مانند قلاب و شگل صورت می پذیرد. در واقع ساختار سیم بکسل بکار گرفته شده در جرثقیل برقی سیم بکسلی کاملا متفاوت با ساختار سیم بکسلی است که همراه با تاور کرین ها با مسائل امنیتی بسیار شدید تر و در ارتفاعات بالا تری مورد استفاده قرار می یگرد. سیم بکسل جرثقیل برقی در واقع همان سیم بکسل حفاری است که 6 رشته بوده و حتی با مغزی کنفی نیز بکار گرفته می شود این در حالی است که سیم بکسل تاور کرین ها بدون قابلیت تاب بوده و تنها بصورت مغز فولادی استفاده می شود.

مشخصات کیفی سیم بکسل جرثقیل سقفی

سیم بکسل 6 رشته جرثقیل برقی در سایز های 8 میلیمتر به بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در سایز های کمتر مثل 8 میلیمتر از مغزی فولادی و در سایز های بالاتر تا 16 میلیمتر از مغزی کنفی نیز برای این کاربری از سیم بکسل ها استفاده می شود. مقاومت کششی بالا، انعطاف مناسب و آبکاری از ویژگی های مورد انتظار این ساختار های سیم بکسل محسوب می شود.  در برخی از موارد نیز سیم بکسل جرثقیل را بصورت روغن کاری شده مورد استفاده قرار می دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۹ ، ۱۶:۲۹
علیرضا زاهدی