پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۲۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

ساختار های مختلف سیم بکسل در قطر برابر می توانند دارای مقاومت کششی متفاوتی باشند. این تفاوت در مقامت هم می تواند منشا متریال و تنسایل مقاومتی مفتول های سیم بکسل داشته باشد و هم می تواند صرفا تحت تاثیر ساختار سیم بکسل به این شکل در آمده باشد. در قطر برابر برخی ساختار های سیم بکسل متتد سیم بکسل فیلر دارای انعزاف بسیار مناسبی هستند اما ساختار های سیم بکسل استاندارد که در آن قطر مفتول سیم بکسل در تمام طول سیم بکسل ثابت می ماند اغلب سیم بکسل نتاب با بافت بسیار ریزی که دارد دارای مقاومت کششی بسیار بالایی است. لازم به ذکر است سیم بکسل فولادی 6X36 نیز که به سیم بکسل فولادی شهرت دارد از دیگر انواع بسیار مستحکم سیم بکسل می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۹ ، ۲۰:۱۶
علیرضا زاهدی

سیم بکسل کلایمر دسته خاصی از سیم بکسل های فولادی بدون روکش می باشد که دارای سطح گالوانیزه بوده و با ساختاری 4 استرندی تولید می شود. سیم بکسل کلایمر دارای کاربری های محدودی بوده و اغلب از آن در آویز ساختمان ها برای شستشوی نما و همچنین برای مقاصد کوه نوردی و ورزشی استفاده می شود. سیم بکسل کلایمر ساختار پیچیده دارد و از قطر های مفتول متنوعی در طول 4 استرند آن که هر یک 31 مفتول دارند استفاده می شود. در ایران نیز این ساختار سیم بکسل بصورت محدود وارد شده است و مشتریان سیم بکسل کلایمر اغلب هتل ها و مراکز ورزشی و یا خدماتی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۹ ، ۲۰:۱۰
علیرضا زاهدی

سیم بکسل های روکش دار در سایز های مختلف و با بکارگیری دو عدد استفاده می شوند. دو عدد بکار گرفته شده به شکل 2 - 2.5 بیان می شود که عدد ریز تر نشان دهنده قطر سیم بکسل بکار گرفته شده در ساختار سیم بکسل روکش دار و عدد دوم معرف قطر بیرونی آن با در نظر گرفتن روکش پلی پروپیلن می باشد. سیم بکسل روکش دار را اغلب در داخل باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار می دهند و در مغزی آنها از دو بافت مختلف سیم بکسل 7X7 و سیم بکسل 6X19+IWRC استفاده شده است. البته سیم بکسل روکش دار را به صورت مغزی استیل نیز تولید می کنند که دارای تنسایل مقاومتی پایین تری نسبت به سیم بکسل های فولادی است. این ساختار از سیم بکسل که با مغزی فولادی نیز تولید میشود معمولا در سایز های ریز مورد استفاده قرار میگیرد. وزن کم واحد طول آن سبب پایین بودن نسبی قیمت متری آن بوده و بیشتر بصورت عمده و قرقره ای به فروش میرسد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۹ ، ۲۰:۰۴
علیرضا زاهدی

بلبرینگ شیار عمیق یکی از انواع پر کاربرد بلبرینگ به حساب می آید.بلبرینگ های شیار عمیق با توجه به ساختار ساده ای که دارند مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته اند.بلبرینگ فولادی ناچی شیار عمیق کد 6214 یکی از انواع پر مصرف بلبرینگ شیار عمیق می باشد.در برسی مشخصات فنی بلبرینگ شیار عمیق 6214 میتوان به قطر داخل 70 میلیمتر و قطر خارجی 125 میلیمتر و ارتفاع 25 میلیمتری بلبرینگ اشاره کرد.بلبرینگ شیار عمیق 6214 با وزن تقریبی 1 کیلو 90 گرم در دسته بلبرینگ های سبک قرار می گیرد. بلبرینگ فولادی ناچی شیار عمیق کد 6214 در سه مدل بدون واشر ، همراه با واشر لاستیکی و همراه با واشر فلزی تولید می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۲۷
علیرضا زاهدی

بلبرینگ TIMKEN Bearing شیار عمیق 6208 یکی دیگر از انواع پر کاربرد بلبرینگ شیار عمیق به حساب می آید.بلبرینگ های شیار عمیق با توجه به قیمت مناسبی که دارند مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته اند.در برسی مشخصات بلبرینگ شیار عمیق 6208 می توان به قطر داخل 40 میلیمتر و قطر خارجی 80 میلیمتر و ارتفاع 18 میلیمتری بلبرینگ اشاره کرد.بلبرینگ شیار عمیق 6208 با وزن تقریبی 360 گرم در دسته بلبرینگ های سبک قرار می گیرد. قیمت بلبرینگ TIMKEN Bearing شیار عمیق 6208 بالا بوده و با توجه به کاربرد فراوانی که دارد در سه مدل بدون واشر ، همراه با واشر لاستیکی و همراه با واشر فلزی تولید می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۲۶
علیرضا زاهدی

آلودگی بلبرینگ یکی از مهم ترین دلایل خرابی در بلبرینگ می باشد.وجود آلودگی در انواع بلبرینگ به معنای وجود گرد و غبار و پلیسه های سخت آهنی در بین اجزای تشیکل دهنده بلبرینگ می باشد.اگر دقت بفرمایید هنگامی که بلبرینگ جدید می خرید اگر به ساختار بلبرینگ نگاه کنید متوجه مقداری گریس در بین ساختار تشکیل دهنده بلبرینگ می شوید که یکی از دلایل وجود گریس تمیز نگه داشتن بلبرینگ و جلوگیری از رسیدن آلودگی به بلبرینگ می باشد.در برسی روش های جلوگیری از آلودگی بلبرینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تمیز نگه داشتن محیط
  2. استفاده از ابزار مناسب در بیرون آوردن یا نصب بلبرینگ
  3. عدم استفاده از پارچه های کهنه هنگام پاک کردن گرد و غبار و آلودگی بلبرینگ

آلودگی بلبرینگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۲۳
علیرضا زاهدی

انواع قفسه بلبرینگ

در برسی انواع قفسه در بلبرینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-قفسه پرس شده

قفس های پرس شده در بلبرینگ معمولا از ورق های فولادی تولید می شوند البته بسته به کاربردی که دارند در برخی موارد از جنس برنج تولید می شوند.از جمله ویژه گی های قفسه های پرس شده می توان به وزن سبک قفسه و خالی ماند فضای بین حلقه داخلی و خارجی بلبرینگ اشاره کرد.خالی بودن فضای بین دو حلقه بلبرینگ باعث می شوند که روانکاری بلبرینگ به راحتی انجام شود.

2-قفسه یکنواخت

قفسه های یکنواخت معمولا در دسته قفسه های خاص برای بلبرنیگ قرار می گیرند و از آنها هنگام استفاده می شود که دما و سرعت فضای کاری نسبتا بالا می باشد.

انواع قفسه از نظر آلیاژ

در برسی انواع قفسه بلبرینگ از نظر آلیاژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-قفسه فولادی

قفسه های فولادی پر مصرف ترین انواع قفسه در ساختار بلبرینگ ها به حساب می آید.در برسی ویژه گی های قفسه های فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وزن کم
  2. استحکام بالا
  3. محدوده دمای بالا

2-قفسه برنجی

از دیگر انواع قفسه بلبرینگ ها می توان به قفسه برنجی اشاره کرد.قفسه های برنجی معمولا در بلبرینگ های با سایز های کوچک تا متوسط کاربرد دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۲۲
علیرضا زاهدی

گریس بلبرینگ ها دارای پایه های فلزی مختلفی می باشند. مفهوم پایه فلزی عنصر فلزی غالب در تولید این نوع گریس های بلبرینگ محسوب می شود. یکی از گریس های بسیار محبوب در روانکاری بلبرینگ ها گریس با پایه لیتیوم می باشد. بلبرینگ با گریس پایه لیتیوم دارای مقاومت حرارتی بالاتر بوده و به ندرت گریس از دست می دهد و از این رو طول عمر این دسته از بلبرینگ ها بسیار بالا می باشد. بلبرینگ با گریس پایه لیتیوم قابلیت استفاده در شرایط دمایی بالا تا 180 درجه را دارد چرا که در محدوده دمایی 190 درجه الی 220 درجه سانتی گراد معادل 370 الی 430 درجه فارنهایت شروع به ذوب شدن می کند. در مورد بلبرینگ تماس زاویه ای که دارای سرعت دورانی بسیار بالایی است به سبب ایجاد اصطکاک و حرارت بالا استفاده از بلبرینگ با گریس پایه لیتیوم پیشنهاد می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۲۰
علیرضا زاهدی

سیم بکسل استیل Stainless steel wire rope ابزاری منعطف برای ایجاد انواع سازه های استیل مثل پلکان و نرده استیل و پل های استنلس استیل می باشد. سیم بکسل استیل در گرید های Stainless steel 304 , 316 تولید می شود که دارای خواص مکانیکی برابر اما خواص شیمیایی متفاوتی هستند. سیم بکسل استیل Stainless steel wire rope در ساختار های متنوعی تولید می شود که این ساختار ها برای کاربری های متفاوتی عرضه شده اند. دو مورد از پر مصرف ترین ساختار های سیم بکسل ساختار سیم بکسل 7X19 stainless steel wire rope و ساختار 7 استرندی 7X7 stainless steel wire rope می باشد.

Stainless steel wire ropes do not require galvanize coating and are water proof. سیم بکسل استیل Stainless steel wire rope has lower WLL and lower tensile strength compared to carbon steel wire ropes.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۹ ، ۱۰:۵۳
علیرضا زاهدی

مهارکش استنلس استیل Stainless steel turnbuckle یکی از اتصالات بسیار مهم سیم بکسل استیل Stainless steel wire rope و زنجیر استیل می باشد که در صنایع برای بالا بردن تنش اتصال مورد استفاده قرار می گیرد. شکل های بسیار متنوعی از مهارکش استیل می توان در نظر داشته که در دو دسته اصلی بر حسب باز و یا بسته بودن بدنع مهارکش شامل stainless steel eye & hook turnbuckle jis type که دارای یک سری به شکل قلاب و سر دیگر به شکل چشمی می باشد تولید شده است. گونه دیگری از مهارکش ها معروف به مهارکش لوله ای Stainless steel jaw & jaw closed body turnbuckle که دو سر آن حالت فک و یا سوکت مانند می باشد که در اتصاالت نرده ها و در اتصالات دریایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

Stainless steel turnbuckle is mainly used in order to increase the connecting tension. they consist of an internal bolt that will turn inside a nut chamber and by turning with slowly increase or decrease the connecting distance and therefore cause lower or higher fitting tension. Stainless steel turnbuckle are corrosion resistant against water and humidity. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۹ ، ۱۰:۴۸
علیرضا زاهدی