پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

بیل مکانیکی هیوندا از ماشین آلات سنگین عمرانی و مهندسی محسوب می شود.بیل مکانیکی هیوندا از دستگاه مفید و قدرتمند در حوزه عمرانی و ساختمان سازی محسوب می شود از مواردی که از بیل مکانیکی هیوندا استفاده می شود می توان به لایروبی ، گود برداری ، حفاری گودال و استفاده در عملیات معدن اشاره کرد.در بعضی از دستگاه های بیل هیوندا می توان با نصب پیکور به حفاری سطوح بتنی نیز پرداخت.


یکی از نکات مهم انتخاب دستگاه مناسب بر اساس محل پروژه عمرانی می باشد که عوامل مهم در انتخاب بیل مکانیکی و لودر مکانیکی می توان به نوع خاک کارگاه ، زهکشی ، دسترسی به محل کارگاه و زاویه گردش بیل و یا لودر می توان اشاره کرد.برای مثال بر اساس سطح مورد کار بیل مکانیکی هیوندا دو نوع زنجیری و چرخشی در این نوع بیل مکانیکی موجود می باشد.


بیل مکانیکی هیوندا را میتوان به سه قسمت اصلی و مهم دسته بندی نمود اولین قسمت را قسمت الحاقی می نامند که شامل باکت و استیک و بوم می شود قسمت دوم قسمت اتاقک می باشد که شامل اتاق راننده و موتور و وزنه تعادل می باشد و در نهایت قسمت سوم قسمت ارابه است که شامل چرخ ها یا به صورت زنجیری و یا به صورت لاستیکی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۲۹
علیرضا زاهدی

سیم برش الماسه ابزار برش برای سنگ (سنگ مرمر، گرانیت و غیره)، بتن و جایگزین اره به طور کلی 1-5 است. آنها از یک کابل فولاد ضد زنگ AISI 316 تشکیل شده است که بر روی آن حلقه الماسه الماس رنگی با 10 تا 12 میلی متر در قطر فاصله 25 میلی متر بین هر یک مونتاژ شده است. عملیات اسلابی با یک پولک رانده شده همراه با موتوری انجام می شود که چرخش سیم برش الماسه را ترویج می کند. سیم از سوراخ های سیاره ای که قبلاً در سنگ ساخته شده بود عبور می کند و کشش تحمیل شده به سیم توسط موتوری که بر روی مسیرهای پیاده روی نصب شده است، همراه با سیستم برش ساخته می شود. بهره گیری از این تکنولوژی slabbing در سراسر جهان به دلیل مزایای آن بر روی تکنیک های دیگر گسترش یافته است.

مفاهیم عددی در سیم برش الماسه


اره های خطی و دایره ای، چرخ های آسیا ابزار برش الماس هستند که در سنگ های اسلابی، برش، و صیقل دادن سنگ های ابعاد، مواد سرامیکی و فلزات غیر آهنی به طور کلی ۶ مورد استفاده قرار می گیرند. طیف گسترده ای از انواع مواد مورد استفاده در ساخت این ابزارها وجود دارد، اما بیشترین میزان کاربری، کریستال های ماتریکسی دیاموند پیوند فلزی سیستم است7. الماس ها از دو طریق الکتروداژ یا سونترینگ در ماتریس فلزی آغشته می شوند. در ابزارهای الکترودپوسیت شده تنها یک تک رنگ الماس در سطح ابزار وجود دارد، در حالی که آنهایی که sintered کریستال های الماس توزیع شده به فله و در سطح ابزارها را نشان می دهند، و ارزان تر و آسان تر برای پردازش است. به این معنا ابزارهای برش الماس انترد معمول تر ۷٬۸ هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۲۳
علیرضا زاهدی

روش های مختلفی برای دسته بندی تسمه کانوایر وجود دارد که گاهی بر حسب متریال بکار گرفته شده در تولید این تسمه صنعتی، گاهی دسته بندی تسمه کانوایر بر حسب نوع صنعت مصرف کننده که شامل صنایع سبک و سنگین و بصورت اختصاصی تری شامل صنایع غذایی و گاهی نیز بر حسب نوع کاربری تسمه کانوایر در صنایع صورت می پذیرد. شاید مناسب ترین روش دسته بندی تسمه کانوایر که در بر گیرنده انواع مختلف بوده و دید مناسب تری را به خریداران در انتخاب صحیح می دهد بر حسب تلفیقی از سه مشخصه بالاخص بر حسب متریال و کاربری است که در زیر به آن می پردازیم.

 

  • تسمه کانوایر ساده (لاستیکی) پر مصرف ترین نوع تسمه انتقال مواد محسوب می شود که استفاده عمده آن در صنایع برای انتقال تولیدات با حساسیت های سطحی کمتر مانند قطعات فلزی، صنایع گچ، سیمان و مصالح ساختمانی و پروژه های معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. پلی اورتان، لاستیک و مستحکم کننده ها از مهمترین متریال بکار رفته در تولید این تسمه کانوایر محسوب می شوند.
  • تسمه کانوایر انتقال مواد غذایی که به سبب حساسیتی که مواد غذایی برای جلوگیری از سمی شدن، مسمومیت زدایی و رعایت مسائل بهداشتی دارند از تسمه کانوایر هایی با ترکیبات شیمیایی ویژه برای انتقال مواد غذایی استفاده می شود. بالاخص تسمه کانوایر انتقال مواد روغنی مانند گوشت و دانه های روغنی که ترکیبات آنها موجبات فرایند های شیمیایی با سطح تسمه کانوایر را بوجود می آورد از این دسته می باشند.
  • تسمه کانوایر با اجزای پلاستیکی که به صورت حفره دار تولید شده از کلیک و اتصال اجزای کوچک پلستیکی که هر یک بصورت خشک و بدون انعطاف تولید شده و در نهایت با اتصال این اجزای کوچک پلاستیکی با حرکت نسبی آنها یک تسمه کانوایز با انعطاف مناسب برای قرارگیری روی نقاله ها تولید می شود. یکی از کاربری های عمومی تسمه کانوایر پلاستیکی در انتقال مواد حساس می باشد چرا که سطح پلاستیکی که دارد کمترین میزان فرایند را با مواد برقرار می کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۲۰
علیرضا زاهدی

اغلب برند های معتبر تولید کننده ماشین آلات راهسازی قطعات و لوازم یدکی را نیز بصورت قطعات اصلی یا OE بصورت خدمات پس از فروش عرضه می کنند. البته اغلب تولید کنندگان خود برند هایی هستند که به اسمبل کردن قطعات یدکی راهسازی تولید شده توسط برند های معتبر دیگر مباردت دارند. از معتبر ترین و شناخته شده ترین برند های جهانی تولید کننده ماشین آلات راهسازی و لوازم برند ژاپنی کوماتسو می باشد که بالاخص در زمینه تولید بیل مکانیکی دارای بالاترین میزان فروش در سطح جهان می باشد. قابلیت بسیار بالا، طول عمر قطعات و دسترسی بالا به انواع قطعات و لوازم یدکی این ماشین آلات سبب فروش بسیار بالای انواع بیل مکانیکی کوماتسو PC200, PC220, PC300, PC400, PC600 و دیگر ماشین آلات این برند شده است. ماشین آلات راهسازی با برند های اروپایی مانند ولوو نیز در ایران به وفور یافت می شوند.

 

آشنایی با بیل مکانیکی هیوندا مدل R220LC-9S
بیل مکانیکی هیوندا مدل R220LC-9S  از نوع بیل های چرخ زنجیری هیوندا است که در ایران از دستگاه های محبوب و پر فروش محسوب می شود.این مدل از بیل مکانیکی هیوندا مجهز به سیستم استاندارد لوله کشی می باشد جهت نصب چکش.نوع موتور این دستگاه HYUNDAI می باشد.بعداز سال 2016 موتور آن به موتور هیوندا - کامینز تغییر یافت.
وزن کاری دستگاه 21900 کیلوگرم بوده است .قدرت دستگاه 150 اسب بخار و موتور آن 6 سیلندر می باشد.حجم مخزن سوخت بیل مکانیکی هیوندا 400 لیتر بوده و حجم مخزن هیدرولیک آن 160 لیتر است.حجم کل سیستم هیدرولیک بیل مکانیکی هیوندا 275 لیتر می باشد. حجم رادیاتور بیل مکانیکی هیوندا 35 لیتر می باشد.حجم مخزن روغن بیل مکانیکی هیوندا 24 لیتر می باشد.
ابعاد بیل مکانیکی هیوندا : طول : 9530 میلی متر عرض : 2990 میلی متر ارتفاع : 2920 میلی متر 

از قسمت های مهم در مشخصات بیل مکانیکی هیوندا می توان به ابعاد و قابلیت های سیستم بوم و باکت آن اشاره کرد که به شرح زیر می باشد:
طول بوم بیل مکانیکی هیوندا : 5680 میلی متر 
طول بازو بیل مکانیکی هیوندا : 2920 میلی متر
حداکثر دسترسی افقی بیل مکانیکی هیوندا : 9980 میلی متر 
حداکثر عمق حفاری بیل مکانیکی هیوندا : 6730 میلی متر
حداکثر ارتفاع حفاری بیل مکانیکی هیوندا : 960 میلی متر
حداکثر ارتفاع تخلیه بیل مکانیکی هیوندا : 6780 میلی متر

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۲۷
علیرضا زاهدی

 

هر چند بلبرینگ اسپیندل بر روی شافت های افقی که بیش از 70% کل اتصالات شافت های صنعتی را شامل می شوند اتصال پیدا می کند اما با این وجود علاوه بر قابلیت تعلیق بار های شعاعی دذ تمامی جهات قابلیت تعلیق بار های محوری نیز در یک جهت دارند. دلیل اصلی و اهمیت این قابلیت به سرعت زاویه ای نوسان مربوط می شود. بطور معمول اتصال بلبرینگ اسپیندال بر روی شافت هایی با سرعت زاویه ای بسیار بالا صورت می پذیرد. عملا در سرعت های زاویه ای اندک بر روی شافت های افقی استفاده از بلبرینگ شیار عمیق ترجیح پیدا می کند. زمانیکه سرعت دورانی بالا می رود میزان اینرسی بالا، میزان بالای نیروی گریز از مرکز و نوساتان و ارتعاشات شافت همگی به ایجاد بار های محوری نیز می انجامند که نیاز به کاربری بلبرینگ اسپیندال با قابلیت تعلیق بار های ترکیبی را افزایش می دهد. قابلیت تعلیق سرعت زاویه ای در مورد برخی از انواع بلبرینگ اسپیندال به بالای 3600 دور در دقیقه نیز می رسد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۲۱
علیرضا زاهدی

بلبرینگ خود تنظیم NTN ان تی ان که با سایز ها و ابعاد میلیمتری تولید می شود از تولیدات بسیار با کیفیت برند NTN و محصول کشور ژاپن می باشد. این بلبرینگ خود تنظیم که از آلیاژ SUJ2 فولادی که آلیاژ استاندارد کشور ژاپن در تولید بلبرینگ و رولبرینگ محسوب می شود تولید شده دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی بوده و سختی سطحی این بلبرینگ خود تنظیم دارای میزان حداقلی 60 راکول می باشد. NTN Self align ball bearing بلبرینگ خود تنظیم که اتصال آن بر روی محور های افقی صورت می پذیرد قابلیت تنظیم زاویه اتصال و مطابقت زاویه در صورت خروج از محور تا زاویه 6 الی 7 درجه را دارد. قیمت بلبرینگ خود تنظیم NTN ان تی ان به سبب تکنولوژی بالا نسبت به قیمت بلبرینگ های چینی بالاتر می باشد و اغلب در بازار با ابعاد میلیمتری بکار گرفته شده است.

 

بلبرینگ NTN ان تی ان یکی دیگر از برند های بسیار محبوب ژاپنی و تولید کننده انواع بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی می باشد. بلبرینگ NTN ان تی ان دارای بروشوری بسیار کامل با گستردگی بسیار بالا و در بر گیرنده سطح وسیعی از نیاز ماشین آلات صنعتی از استاندارد های اینچی و میلیمتری می باشد که در یک مجموعه بسیار دقیق و کاتالوگی مدون با مشخصات مکانیکی دقیق قید شده اند. طول عمر مفید کاری بلبرینگ NTN ان تی ان مانند بسیاری دیگر از بلبرینگ صنعتی تولیدی کشور ژاپن سبب محبوبیت بسیار بالای این برند صنعتی شده است. بلبرینگ NTN ان تی ان که آماده اتصال بر روی محور های ماشین آلات بصورت روان کاری شده و در بسته بندی های کاغذی به رنگ آبی روشن با برند سفید رنگ NTN در بازار عرضه می شود دارای استاندارد صنایع کشور ژاپن و مورد تایید تمامی استاندارد های اروپایی و آمریکایی شامل BV , GL , ASME و استاندارد های کیفی دیگر می باشد. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۲۰
علیرضا زاهدی

رولبرینگ دسته ای گسترده از اتصالات و در زیر مجموعه یاتاقان ها هستند که برای اتصال بر روی انواع شافت ها و با شکل ها و استاندارد های مختلفی تولید می شوند. رولبرینگ ها دارای تنوع گسترده تری از بلبرینگ ها بوده و در واقع بلبرینگ ها تنها نوعی از رولبرینگ با ساچمه های کروی هستند. رولبرینگ ها در شکل های مختلف برای تعلیق بار های شعاعی، بار های محوری و بارهای ترکیبی طراحی می شوند و دسته بندی های آنها با توجه به تنوع نوع ساچمه و شکل رولبرینگ به روش های مختلفی صورت می پذیرد. یکی از مهندسی ترین روش های دسته بندی رولبرینگ ها بر حسب نوع باری است که از طرف ماشین آلات و محور متصل بر پیکر رولبرینگ وارد می شود. بر این اساس رولبرینگ ها را می توان مطابق زیر دسته بندی نمود.

 

استفاده از رولبرینگ ها در صنایع و بر روی ماشین آلات همواره در مقایسه با کاربری بلبرینگ ها قرار داشته و طراحان ماشین آلات صنعتی بین دو راهی برای انتخاب رولبرینگ یا بلبرینگ قرار دارند. بدین معنا که بعنوان مثال برای اتصال بر روی شافت افقی می توان هم از بلبرینگ شیار عمیق و هم از رولبرینگ استوانه ای شعاعی استفاده نمود. اما با وجود کاربری های یکسان برای انواع بلبرینگ و رولبرینگ که قابلیت جایگزینی یک مورد را با مورد مشابه دیگر فراهم می آورد نقاط قوت و ضعفی برای رولبرینگ ها نسبت به بلبرینگ ها وجود دارد. در زیر بصورت لیست وار به مقایسه نقاط قوت و ضعف رولبرینگ ها نسبت به بلبرینگ ها می پردازیم.

 

یاتاقان ها ابزار آلاتی هستند که به شکل مفاصل در صنایع استفاده می شوند. یاتاقان ها را در شکل های ساچمه دار با قابلیت تبدیل حرکت به غلطش و کاهش اصطکاک بصورت یاتاقان بلبرینگ و همچنین بدون ساچمه بصورت بوش برای اتصالات با سرعت دورانی کمتر مورد استفاده قرار می دهند. یاتاقان ها با برند های مختلف و با شکل های متنوعی ساختع می شوند که یاتاقان بلبرینگ ها از مهمترین انها می باشند. یاتاقان بلبرینگ ها به شکل پیچ و مهره ای اغلب با یک هوزینگ که به دور یک بلبرینگ قرار گرفته است و برای آتصال از پیچ و مهره های فولادی استفاده می کند تولید می شوند. یاتاقان با نام انگلیسی Bearing برای داشتن طول عمر مناسب نیاز به روان کننده دارد که گاهی از نوع روغن و گاهی نیز از نوع گریس انتخاب می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۱۶
علیرضا زاهدی

جرثقیل های برقی برای داشتن انتقال حرکت بار در راستای افقی یعنب بصورت 4 کاره دارای یک ترولی سقفی می باشند. این ترولی اغلب از نوع برقی می باشد و دارای یک کنترل حرکت بر روی دسته کنترل اصلی جرثقیل برقی می باشد. از نظر تناژ ترولی می بایست دارای قابلیت تناژ کاملا برابر با جرثقیل برقی بوده و از نظر امنیتی به هیچ عنوان مجاز به استفاده از یک ترولی با ظرفیت اسمی کمتر از جرثقیل برقی نیستیم. شکل های مختلفی از ترولی های سقفی وجود دارند که اغلب در مورد جرثقیل های دستی از اشکال متنوع آن استفاده شده و در مورد جرثقیل برقی بصورت یک کالسکه چهار چرخ متصل به یه موتور به حرکت در آورنده الکتریکی می باشد که در نقطه اتصال بر روی ریل ها از لاستیک فشرده برای کاهش صدای حرکت استفاده شده است.

 

پولیفت زنجیری ابزاری دستی بوده که اغلب از ان برای نگهداشتن بار و ستون در موقعیتی مشخص و یا برای نزدیک کردن و بسته بندی قطعات فولادی استفاده می شود. پولیفت زنجیری هم بصورت ویتال VITAL اصلی و هم بصورت طرح چینی در تناژ 0.8 الی 6.3 تن در بازار موجود می باشد. اجزای اصلی پولیفت زنجیری شامل بدنه و دسته متصل به آن، قلاب هوک برای اتصال پولیفت به بار و یک زنجیر فولادی که اغلب از گرید G80 تولید شده است می باشد. در کاربری پولیفت از یک دست اغلب برای گردش اهرم اصلی و از دست دیگر اپراتور برای هدایت زنجیر و بار و یا برای ایجاد اتصال استفاده می کند. پولیفت ها برای اتصال و قابلیت اعمال نیرو نیاز به یک سطح تکیه گاهی برای اتصال دارند..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۱۲
علیرضا زاهدی

تنوع نسبتا بالایی از سیم بکسل های آسانسوری اولا در رینج قطر 8 الس 13 میلیمتر، از نوع مغز کنفی و مغز فولادی با تنسایل های 1560 الی 1770 و با برند های مختلف وجود دارد. در بسیاری از موارد انتخاب نوع سیم بکسل صحیح آسانسوری تنها با پیروی از دستور العمل های قید شده که می تواند توسط نظام مهندسی بر حسب حجم و وزن کاری و ارتفاع لیفتینگ کابین آسانسور صورت پذیرد و یا صرفا انتخاب سیم بکسل آسانسوری طبق دستور العمل تولید کنندگان موتور آسانسور صورت پذیرد.

اغلب در سایز های کوچک یعنی سیم بکسل آسانسوری 8 میلیمتری که دلیل انتخاب آن قطر و فضای محدودتر درام آسانسور است ترجیح به استفاده از سیم بکسل مغز فولادی آسانسوری بوده و در قطر های بالاتر مغزی کنفی مناسب می باشد. بطور استاندارد تنسایل مقاومتی 1560 نیوتن نیز در اغلب کاربری های سیم بکسل آسانسوری کفایت می کند. باید در نظر داشت تنها وزن کابین آسانسور در محاسبات مربوط به نیروی کششی وارده بر سیم بکسل آسانسوری کفایت نمی کند. یک کمیت مکانیکی به نام شتاب نقش بسیار مهمی بر نیروی اعمالی داشته بگونه ای که با بالا رفتن شتاب بطور کلی می تواند بسته به اینکه شتاب تند شونده و یا کند شونده است بر روی میزان باری که از طرف کابین به سیم بکسل آسانسوری وارد می شود تا حتی چند برابر نیز تاثیر داشته باشد. از این رو در اغلب موارد از ضرایب امنیتی Safety feature در انتخاب قطر و تنسایل سیم بکسل آسانسوری استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۰ ، ۱۵:۰۵
علیرضا زاهدی

ریل واگن |یکی از بال اسکرو آَشنایی با لینیر گاید یا ریل و واگن میتوان گفت یکی از مهمترین مکانیزم های حرکتی در لینیر ساپورت بار مکانیکی جهت حرکت میباشد ، باید توجه کرد که در لینیر گاید (ریل واگن ) حرکت خطی بر روی ساچمه ها یا رولر صورت می گیرد. در طرح کلی میتوان گفت که در ریل واگن ساچمه ها در داخل بلوک بین ریل و بلوک از طریق یک مسیر بسته با غلتش خود امکان حرکت دقیق خطی را ایجاد میکنند در لینیر گاید برای حرکت در آوردن نیروی کمی مورد نیاز میباشد که این خصوصیت واگن ریل ( لینیر گاید ) باعث می شود توان کمی برای رسیدن به سرعت بالا مصرف گرددکه برای حرکت های رفت و برگشتی سریع بسیار مهم است. از دیگر مشخصات واگن تحمل بار های افقی و بارهای عمومی است که این باعث میشود که دقت آن ها وقتی که با بال اسکرو ها به کار می روند، بیشتر هم می شود. استفاده از ریل واگن ( لینیر گاید ) در ماشین های با دقت های بالا و انواع ربات ها جابجا کننده ودر ماشین های سی ان سی و برش مورد استفاده قرار میگیرد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۰۰ ، ۱۶:۲۵
علیرضا زاهدی