پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

گیربکس خورشیدی دستگاه CNC

به گزارش آریا صنعت "در گیربکس خورشیدی دستگاه CNC گشتاور و سرعت دورانی ورودی توسط موتور سروو تامین می شوند. در این سری از گیربکس ها نیاز به نسبت کاهش سرعت 80-110 می باشد. مشخصات سرعت و قدرت مرودی گیربکس خورشیدی در این کاربری بر روی دستگاه CNC می توانند متناسب با مشخصات موتور سروو تغییر نمایند. در این سری از گیربکس های خورشیدی اغلب از 3 مرحله دنده گذاری که نسبت تبدیل در هر دنده 4.8 می باشد استفاده شده است. مشخصات دنده های بکار رفته در داخل گیربکس که در مجموع نسبت 110 مورد نظر را فراهم می کنند عبارتست از: قطر دنده خورشیدی 20، قطر دنده اقماری 28 و قطر حلقه دنده 76 و تعداد دنده های اقماری نیز 3 عدد می باشد. البته از نظر فضای اشغال شده این سیستم 3 مرحله ای از گیربکس خورشیدی فضای بالاتری از سیستم های دو بخشی اشغال می کند. محدودیت فضایی در این سیستم ها بگونه ای است که با افزایش تعداد طبقات و استیج های گیربکس خورشیدی فاصله از زمین در طراحی کمتر می شود. به همین دلیلی بدون تغییر گشتاور خروجی و با حفظ مشخصات دینامیکی در بسیاری از ماشین های CNC از گیربکس خورشیدی 2 استیج استفاده می شود."

ورودی گیربکس های خورشیدی معمولا با گردش نگهدارنده دنده های اقماری که به یک محور متصل است صورت می پذیرد و خروخی نیز از طریق اتصال محوری در همان راستا بر روی دنده خورشیدی حاصل میشود. گیربکس خورشیدی سه نوع حرکت دارد که عبارتند از حرکت آرام که در آن رینگ ثابت بوده و با حرکت دنده های اقماری توسط نگهدارنده دنده خورشیدی نیز به گردش در می آید، حرکت تند که در آن انتقال قدرتی به دنده خورشیدی صورت نگرفته و با گردش دنده های اقماری حلقه خارجی به گردش در می آید و در نهایت حرکت برعکس که در این مورد جای ورودی و خروجی عوض شده و انتقال قدرت از دنده خورشیدی صورت می پذیرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۰۲ ، ۱۵:۵۰
علیرضا زاهدی