پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

آخرین مطالب

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

تفاوت پولیفت با جرثقیل های دستی و برقی

 

به گزارش عرصه 3 "اودات لیفتینگ بار در شکل های مختلفیتولید می شوند که هر چند در بسیاری از موارد قابلیت جایگزینی یک ابزار با ابزار دیگر وجود دارد اما اغلب یکی از این ادوات برای کاربری مناسب تر هستند. بعنوان مثال قابلیت جایگزینی پولیفت ها که از ابزار آلات زنجیری در لیفتینگ بار هستند با تیفور که ابزاری اهرمی از نوع سیم بکسلی است وجود دارد اما اغلب از پولیفت ها برای نگهداری بار در شرایط و یا نگهداری دکل ها تحت زاویه ای خاص استفاده می شود در حالی که از تیفور ها برای کشیدن بار بر روی سطوح استفاده می شود. عوامل متعددی در انتخاب نوع ادوات و ابزار آلات لیفتینگ بار تاثیر دارند که برخی از آنها به قرار زیر هستند.

تفاوت پولیفت با جرثقیل های دستی و برقی
  • فضا و شرایط محیطی : در فضاهای باز و بسته، در فضاهای تنگ و گشاد در ارتفاعات کم و زیاد که همگی مربوط به فشا و شرایط هستند از ادوات و ابزار آلات لیفتینگ مختلفی استفاده می شود. بعنوان مثال در فضاهای انبار و سوله که قفسه بندی وجود دارد استفاده از جک پالت ها و یا لیفتراک ها ایده آل می باشد حال آنکه در جابجایی بار ها در محیط های کارگاهی و کارخانه ای که ارتفاع لیفتینگ بین 3 الی 12 متر تغییر می کند استفاده از جرثقیل سقفی ایده آل می باشد. البته جرثقیل های سقفی نیاز به قلاب سقفی و یا ریل در صورت 4 کاره بودن دارند که یکی دیگر از شرایط انتخاب نوع ادوات لیفتینگ محسوب می شود.
  • نیروی محرکه در دسترس: در برخی از شرایط دسترسی به منبع سوخت برای لیفتراک ها و یا در کاربری جرثقیل های سقفی دسترسی به الکتریسیته و سیم کشی میسر نمی باشد. در این شرایط بجای لیفتراک از جک پالت ها و بجای جرثقیل های سقفی از جرثقیل های دستی استفاده می شود که از نوع زنجیری تولید می شوند. جرثقیل های زنجیری، پولیفت ها و تیفور ها از جمله ادوات لیفتینگ بار هستند که بصورت دستی عمل می کنند. قابلیت لیفتینگ بار تا 25 تن نیز برای جرثقیل های دستی زنجیری وجود دارد. 
  • متریال بکار رفته در تولید بار: بسته به اینکه جنس بار فلزی باشد یا غیر فلزی از ادوات مختلفی استفاده می شود. بدین گونه که از مگنت های صنعتی برای لیفتینگ بار های فلزی با قابلیت مگنت شو و از دیگر ابزار آلات مانند وینچ ها و جرثقیل ها برای لیفتینگ بار های غیر مغناطیس استفاده می شود. قابلیت لیفتینگ مگنت ها بر خلاف دیگر ادوات لیفتینگ که ثابت است وابستگی شدیدی به شکل هندسی و کیفیت سطح بار دارد بگونه ای که دارای حداکثر توانایی در لیفتینگ بار های فلزی با قابلیت بالای مغناطیس شوندگی با سطحی تخت و ضخامت بالا دارند و این قابلیت با ایجاد انحنای سطحی به شدت افت می کند.
  • حداکثر ارتفاع لیفتینگ بار: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر ابزار آلات لیفتینگ است. در لیفتینگ بار های کم در ارتفاعات بسیار زیاد در صورتیکه تکیه گاهی در آن ارتفاع باشد از وینچ ها و بالابر ها استفاده می شود حال آنکه در انتقال بار های سنگین در ارتفاعات بلند بدون تکیه گاه تنها از تاور کرین ها استفاده می شود.

تفاوت پولیفت با جرثقیل دستی

هم پولیفت و هم جرثقیل دستی ابزار آلاتی هستند که بصورت منوال بدون انرژی الکتریسیته عمل می کنند و مکانیزمی شبیه به هم نیز دارند و هر دو از نوع اتصال زنجیری بوده و از زنجیر بار گرید G80 در اتصال به بار استفاده می کنند و در بالا نیاز به یک قلاب تکیه گاهی دارند. اما با وجود شباهت های گسترده این دو ابزار صنعتی لیفتینگ بار پولیفت ها بصورت اهرمی عمل می کنند که با حرکت اهرمی یک دست به افزایش و یا کاهش طول اتصال می پردازند و اغلب از آنها برای نگهداشتن دکل ها در ی زاویه و موقعیت مشخص استفاده می شود و تنها در اتصال از یک عدد زنجیر فولادی استفاده می کنند. این در حالی است که جرثقیل های دستی دارای دو زنجیر یکی زنجیر بار فولادی متصل به بار و دیگری زنجیر دستی گرید پایین گالوانیزه هستند که در واقع گردش همین زنجیر توسط کاربر است که به افزایش و کاهش طول اتصال می انجامد."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۲ ، ۱۳:۴۳
علیرضا زاهدی

انتخاب سیم بکسل بر حسب صنایع مصرف‌کننده

به نقل از ایسنا "انتخاب سیم بکسل با توجه به گستردگی اطلاعات فنی این محصول نیاز به شناخت کاملی از علم مواد و مکانیک دارد. سیم بکسل‌ها نه تنها در گریدها و متریال مختلفی تولید می‌شوند بلکه دارای بافت‌های مختلفی بوده و در یک قطر یکسان صدها بافت، ساختار، خواب و پروفیل مفتول متفاوت دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از فدرال بکسل، در هر صنعت و متناسب با کاربری از ساختارهای مختلفی سیم بکسل استفاده می‌شود که برای سهولت انتخاب این محصول در ادامه برای شما معرفی می‌گردد.

ساختار سیم بکسل یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌ها می‌باشد که بر قابلیت‌های کاری از جمله مقاومت کششی، انعطاف، مقاومت سایشی، وزن واحد طول و حتی روی قیمت سیم بکسل نیز تأثیر می‌گذارد. در واقع یکی از اصلی‌ترین اطلاعاتی که به منظور خرید سیم بکسل می‌بایست به فروشندگان ارائه دهید ساختار سیم بکسل می‌باشد. ساختار بیانگر تعداد رشته‌ها یا استرندهای به‌کار گرفته شده در سیم بکسل، تعداد مفتول‌های هر رشته، نوع بافت سیم بکسل و نوع مغزی سیم بکسل می‌باشد.

 

تنسایل سیم بکسل در صنایع مختلف

طبق گزارش فدرال بکسل، "تنسایل یکی از مهمترین مشخصات مکانیکی و کیفی سیم بکسل‌ها محسوب می‌شود. تنسایل سیم بکسل تابع دو فاکتور یعنی متریال و ترکیبات شیمیایی به‌کار رفته در تولید و عملیات سخت کاری حرارتی سیم بکسل می‌باشد. تنسایل سیم بکسل مفهوم دیگری از قابلیت کششی می‌باشد که روی نمودار تنش و کرنش مشخص شده و در نقطه پارگی کامل سیم بکسل، زنجیر و دیگر اتصالات فولادی سنجیده می‌شود. تنسایل سیم بکسل تابع سایزهای مختلف نبوده و برابر با توان وزنی کششی در محدوده کاربری امن نیست. هر اندازه تنسایل سیم بکسل بالا رود قابلیت کششی آن بالاتر رفته و آلیاژ مفتول‌های آن سخت‌تر، با مقاومت سایشی بالاتر و اندکی تردتر می‌شوند. در زیر به بررسی محدوده تنسایل سیم بکسل برای صنایع مختلف می‌پردازیم."

سیم بکسل فولادی محدوده تنسایل 1360-1560N/mm2: پایین‌ترین محدوده از تنسایل سیم بکسل از حدود 1360 نیوتن بر میلی‌متر مربع آغاز شده که کم کربن و بسیار نرم است. این محدوده از تنسایل در تولید سیم بکسل‌هایی با کاربری غیر لیفتینگ مانند سیم هفت لا کنف و یا حتی برای اتصال کابین آسانسورها به منظور جلوگیری از سایش قرقره موتور آسانسور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیم بکسل استیل تنسایل 1570 نیوتن بر میلی‌متر مربع: این تنسایل به صورت خاص اغلب در تولید سیم بکسل‌های استنلس استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو گرید سیم بکسل استیل نگیر و بگیر دارای تنسایل برابر و قابلیت کششی برابر هستند.

سیم بکسل با تنسایل محدوده 1560-1770: این تنسایل از سیم بکسل‌ها اغلب در اتصالات دکل‌های حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساختارهای 6 رشته سیم بکسل مانند 6X19 اغلب در این محدوده تنسایل تولید می‌شوند و روی جرثقیل‌های سیم بکسلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیم بکسل فولادی تنسایل محدوده 1770 الی 1960 نیوتن بر میلی‌متر مربع: این محدوده از تنسایل سیم بکسل در واقع سیم بکسل‌هایی با قابلیت کششی بالا هستند. هم سیم بکسل‌های نتاب اتصالی روی تاور کرین‌ها و هم سیم بکسل‌هایی که در تولید اسلینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند ساختار 6X36 اغلب در این محدوده از تنسایل تولید می‌شوند. در تولید سیم بکسل‌های برش سنگ معدن نیز اغلب از تنسایل 1960 نیوتن بر میلی‌متر مربع استفاده می‌شود.

سیم بکسل فولادی محدوده تنسایل 1960 الی 2160 نیوتن بر میلی‌متر مربع: یکی از بالاترین تنسایل‌ها در تولید سیم بکسل می‌باشد که اغلب تنها در کاربری‌های فوق سنگین تولید می‌شود. نمونه‌هایی از سیم بکسل‌های نتاب اتصالی روی تاور کرین‌ها بالاخص با ساختار 35X7 از این تنسایل استفاده می‌کنند."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۲ ، ۲۰:۴۲
علیرضا زاهدی

انواع فیلتر گازوئیل موتورهای دیزلی

به گزارش ساعت 24 "موتور های دیزلی که با گازوئیل کار می کنند بخش عمده ای عملکرد ماشین آلات سنگین را در سطح دنیا بر عهده دارند از انواع موتور های دیزل ماشین آلات راهسازی و معدنی، موتور های دیزل تراک ها و کامیون ها، اتوبوس ها، لیفتراک ها و جرثقیل ها را شامل می شود. اغلب ماشین آلات کشاورزی نیز از موتور های دیزلی استفاده می کنند. فیلتر های متعددی بر روی موتور های دیزلی مورد استفاده قرار می گیرند که مهمترین آنها فیلتر های گازوئیل و یا فیلتر سپراتور آب می باشد که برای جداسازی ذرات و قطرات آب در داخل گازوئیل بکار گرفته می شود. بطور کلی سوخت دیزل یا گازوئیل جزو آلوده ترین نوع سوخت می باشد که استفاده از برند های معتبر فیلتر گازوئیل یا سپراتور به افزایش طول عمر ماشین آلات کمک شایانی می کند.

یکی از اصلی ترین فیلتر های ماشین آلات سنگین صنعتی فیلتر سوخت می باشد. میزان آلودگی سوخت بیشتر از انواع دیگر سیالات در جریان در داخل موتور های دیزلی می باشد که اغلب از گازوئیل که یکی از آلوده ترین انواع سوخت می باشد استفاده می کنند نسبت به هوای ورودی و روغن در گردش در داخل موتور. جذب آلاینده ها از داخل گازوئیل با دو نوع مختلف فیلتر سوخت ماشین آلات صنعتی سنگین صورت می گیرد. نوع قدیمی تر از فیلتر سوخت یا فیلتر گازوئیل که طراحی ساده تری بصورت یک کارتریج در داخل کن یا قوطی فیلتر صنعتی سوخت می بود تنها قابلیت جذب ذرات معلق جامد را داشت. یکی از مضر ترین الاینده ها که به وفور نیز در گازوئیل مصرفی موتور های دیزلی ماشین آلات سنگین صنعتی یافت می شود قطرات ریز آب می باشد که به راحتی از کارتریج فیلتر های گازوئیل نسل قدیم عبور کرده سبب سرد شدن احتراق و دمای پایین و در نتیجه راندمان پایین تر موتور دیزلی می شود. فیلتر سوخت یا فیلتر گازوئیل های نسل جدید معروف به فیلتر سپراتور قابلیت جذب ذرات مایع و آب معلق و حتی ذخیره این قطرات و قابلیت تخلیه را نیز به همراه دارند."

فیلتر آبگیر یا فیلتر سپراتور

انواع فیلتر گازوئیل موتورهای دیزلی

فیلتر آبگیر گازوئیل که به آن فیلتر سپراتور آبگیر نیز گفته می شود نوعی فیلتر صنعتی مخصوص موتور های دیزلی می باشد که از سوخت گازوئیل در موتور های احتراق داخلی خود استفاده می کنند. فیلتر آبگیر گازوئیل کهدر زبان انگلیسی به Water separator filter شناخته می شود به همین ترتیب در فارسی بالاخص در بحث های مهندسی فیلتر سپراتور آبگیر نیز گفته می شود و اغلب از نوع پیچی Spin-on تولید می شود. فیلتر آبگیر بر حسب حجم موتور که نیاز به دبی های متفاوتی از جریان سوخت گازوئیل طراحی می شوند. فیلتر آبگیر گازوئیل در واقع نوعی جدید و طراحی خاصی از فیلتر گازوئیل برای رفع مشکلات نمونه های سنتی این فیلتر صنعتی موتور های دیزل می باشد. چرا که سوخت گازوییل دارای آلودگی هایی در فاز های مختلف جامد و مایع می باشد که نمونه های سنتی فیلتر گازوئیل موتور های دیزل تنها قابلیت جذب و حدف آلاینده های صلب مانند گرد و غبار، شن و سنگ ریزه و دوره ها را داشتند حال آنکه فیلتر آبگیر گازوئیل همون گونه که از نام آن مشخص است علاوه بر قابلیت جذب ذرات معلق ثلب آلاینده های فاز مایع بالاخص قطرات آب را نیز جذب و حدف می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۰۲ ، ۱۱:۳۹
علیرضا زاهدی