پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۰۹:۳۳ ق.ظ

۰

الکتروموتور چیست و انواع آن کدامند

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۰۹:۳۳ ق.ظ

الکتروموتور چیست و انواع آن کدامند

به گزارش بازیگر نیوز "الکتروموتور یا موتور الکتریکی که در زبان انگلیسی Motor نامیده می شود در واقع یکی از پر مصرفترین ماشین های صنعتی می باشد که بعنوان محرک در ماشین آلات صنعتی دینامیک و استاتیک با اجزای دینامیک مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ایجاد حرکت در ماشین آلات صنعتی یا با بکارگیری موتور های احتراق داخلی که به تبدیل انرژی ناشی از سوخت های فسیلی به روش سیلندر پیستونی به ایجاد نیروی محرکه می پردازند و یا با بکارگیری الکتروموتور ها که به تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی می پردازند بوجود می آید."

الکتروموتور برای ایجاد انرژی جنبشی دورانی از یک میدان مغناطیسی که توسط الکتریسیته تحریک می شود استفاده می کند. در واقع الکتروموتور ها دارای یک روتور بصورت شافت دوار در مغزی و یک استاتور که بصورت ثابت و به شکل یک هوزینگ برای الکتروموتور ها عمل می کند می باشند. هم روتور و هم استاتور دارای سیم پیچ هایی هستند که به Coil شناخته شده و در عملکرد و گردش الکتروموتور نقش موثری دارند. تعداد و طول سیم پیچ های کویل های الکتروموتور بر توان خروجی، سرعت دورانی و گشتاور تاثیر مستقیم دارند.

c1 1 -

اتصال الکتروموتور با گیربکس

 

الکتروموتور ها که دارای یک شافت مرکزی هستند اغلب دارای سرعت دورانی خروجی بسیار بالا و در عوض گشتاور خروجی نسبتا پایینی هستند. مفهوم این جمله این است که با توجه به اینکه اغلب ماشین آلات صنعتی نیاز به گردش و نیروی جنبشی برابر با سرعت خروجی الکتروموتور ندارند و نیاز به گشتاور بالاتری دارند که بصورت مستقیم توسط الکتروموتور محقق نمی گردد. بعنوان مثال دور موتور های الکتریکی در اغلب موارد به بالای 1000 و حتی 2000 دور در دقیقه می رسد که این سرعت برای گردش اجزای دوار در ماشین آلات صنعتی بسیار بالا و گشتاور مورد نیاز را نیز ندارد. از این رو از گیربکس ها که وظیفه کاهش سرعت ورودی و افزایش گشتاور خروجی را بر عهده دارند در اتصال الکتروموتور استفاده می شود.

در اتصال الکتروموتور و گیربکس اغلب از نوعی کوپلینگ استفاده می شود هر چند که نوعی از گیربکس ها تحت نام گیربکس هالو شافت Hollow shaft وجود دارد که شافت ورودی این گیربکس بگونه ای طراحی شده است که بصورت مستقیم به الکتروموتور اتصال پیدا می کند. با توجه به سرعت دورانی بالای شافت مرکزی الکتروموتور و بار های شدیدی که بر پیکر آن وارد می شود استفاده از انواع یاتاقان و بلبرینگ های شعاعی مانند بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه ای و حتی برخی انواع رولبرینگ مانند رولبرینگ استوانه ای در اتصالات الکتروموتور ها صورت می پذیرد.

تفاوت الکتروموتورر های دو دور با الکتروموتور دلاندر

الکتروموتورها در شکل های مختلف با توان مختلفی تولید می شوند. برخی انواع الکتروموتور ها مانند الکتروموتور های ترمزدار دارای یک کیت بیرونی کنترل کننده سرعت دورانی این ماشین صنعتی هستند که پس از خاموش شدن سیستم به صورت ترمز عمل کرده و از گردش روتور الکتروموتور جلوگیری می کند. اما در کاربری انواع الکتروموتور دو مفهوم الکتروموتور دالاندر و الکتروموتور های دو دور گاهی با چالش هایی در شناخت مواجه هستند.

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی