پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

جمعه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹ ق.ظ

۰

انواع فیلتر گازوئیل موتورهای دیزلی

جمعه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹ ق.ظ

انواع فیلتر گازوئیل موتورهای دیزلی

به گزارش ساعت 24 "موتور های دیزلی که با گازوئیل کار می کنند بخش عمده ای عملکرد ماشین آلات سنگین را در سطح دنیا بر عهده دارند از انواع موتور های دیزل ماشین آلات راهسازی و معدنی، موتور های دیزل تراک ها و کامیون ها، اتوبوس ها، لیفتراک ها و جرثقیل ها را شامل می شود. اغلب ماشین آلات کشاورزی نیز از موتور های دیزلی استفاده می کنند. فیلتر های متعددی بر روی موتور های دیزلی مورد استفاده قرار می گیرند که مهمترین آنها فیلتر های گازوئیل و یا فیلتر سپراتور آب می باشد که برای جداسازی ذرات و قطرات آب در داخل گازوئیل بکار گرفته می شود. بطور کلی سوخت دیزل یا گازوئیل جزو آلوده ترین نوع سوخت می باشد که استفاده از برند های معتبر فیلتر گازوئیل یا سپراتور به افزایش طول عمر ماشین آلات کمک شایانی می کند.

یکی از اصلی ترین فیلتر های ماشین آلات سنگین صنعتی فیلتر سوخت می باشد. میزان آلودگی سوخت بیشتر از انواع دیگر سیالات در جریان در داخل موتور های دیزلی می باشد که اغلب از گازوئیل که یکی از آلوده ترین انواع سوخت می باشد استفاده می کنند نسبت به هوای ورودی و روغن در گردش در داخل موتور. جذب آلاینده ها از داخل گازوئیل با دو نوع مختلف فیلتر سوخت ماشین آلات صنعتی سنگین صورت می گیرد. نوع قدیمی تر از فیلتر سوخت یا فیلتر گازوئیل که طراحی ساده تری بصورت یک کارتریج در داخل کن یا قوطی فیلتر صنعتی سوخت می بود تنها قابلیت جذب ذرات معلق جامد را داشت. یکی از مضر ترین الاینده ها که به وفور نیز در گازوئیل مصرفی موتور های دیزلی ماشین آلات سنگین صنعتی یافت می شود قطرات ریز آب می باشد که به راحتی از کارتریج فیلتر های گازوئیل نسل قدیم عبور کرده سبب سرد شدن احتراق و دمای پایین و در نتیجه راندمان پایین تر موتور دیزلی می شود. فیلتر سوخت یا فیلتر گازوئیل های نسل جدید معروف به فیلتر سپراتور قابلیت جذب ذرات مایع و آب معلق و حتی ذخیره این قطرات و قابلیت تخلیه را نیز به همراه دارند."

فیلتر آبگیر یا فیلتر سپراتور

انواع فیلتر گازوئیل موتورهای دیزلی

فیلتر آبگیر گازوئیل که به آن فیلتر سپراتور آبگیر نیز گفته می شود نوعی فیلتر صنعتی مخصوص موتور های دیزلی می باشد که از سوخت گازوئیل در موتور های احتراق داخلی خود استفاده می کنند. فیلتر آبگیر گازوئیل کهدر زبان انگلیسی به Water separator filter شناخته می شود به همین ترتیب در فارسی بالاخص در بحث های مهندسی فیلتر سپراتور آبگیر نیز گفته می شود و اغلب از نوع پیچی Spin-on تولید می شود. فیلتر آبگیر بر حسب حجم موتور که نیاز به دبی های متفاوتی از جریان سوخت گازوئیل طراحی می شوند. فیلتر آبگیر گازوئیل در واقع نوعی جدید و طراحی خاصی از فیلتر گازوئیل برای رفع مشکلات نمونه های سنتی این فیلتر صنعتی موتور های دیزل می باشد. چرا که سوخت گازوییل دارای آلودگی هایی در فاز های مختلف جامد و مایع می باشد که نمونه های سنتی فیلتر گازوئیل موتور های دیزل تنها قابلیت جذب و حدف آلاینده های صلب مانند گرد و غبار، شن و سنگ ریزه و دوره ها را داشتند حال آنکه فیلتر آبگیر گازوئیل همون گونه که از نام آن مشخص است علاوه بر قابلیت جذب ذرات معلق ثلب آلاینده های فاز مایع بالاخص قطرات آب را نیز جذب و حدف می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی