پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

شنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹ ق.ظ

۰

نحوه کوپلینگ گیربکس حلزونی با موتور

شنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹ ق.ظ

نحوه کوپلینگ گیربکس حلزونی با موتور

به نقل از آریا صنعت "نیروی محرک در گیربکس حلزونی اغلب الکتروموتور ها هستند. در کاربری های صنعتی برای به حرکت در آوردن شافت ماشین ها که اغلب نبروی زیادی را متجمل میشوند از الکتروموتورها استفاده میشود. اما اتصال مستقیم الکتروموتور با این شافت ها به سبب سرعت دورانی بالای ناشی از میدان مغناطیسی عملا ممکن نسیت و از این رو از گیربکس ها استفاده می شود. یکی از انواع پر کاربرد گیربکس حلزونی می باشد که اتصال آن با الکتروموتور به روش های مختلفی میسر میشود. یکی از عمومی ترین راه های اتصال گیربکس حلزونی به الکتروموتور از طریق سیستم تسمه و بلبرینگ صورت می پذیرد. بدین ترتیب که عملا بین گیربکس حلزونی و الکتروموتور فاصله ای وجود دارد که اتصال بین آنها توسط تسمه و پولی صورت می پذیرد. یکی دیگر از انواع اتصال استفاده از گیربکس حلزونی از نوع هالو شافت می باش که در این صورت شافت متحرک الکتروموتور به راحتی در داخل محفظه گیربکس حلزونی قرار می گیرد. بسته به نوع کاربری ممکن است از انواع دیگر سیستم های کوپلینگ برای اتصال گیربکس حلزونی و الکتروموتور نیز استفاده شود."

 

گیربکس حلزونی در واقع یک موتور کم صدا می باشد که در صورت کوپل شدن با نیروی محرکه الکتریکی AC سه فاز و یا سرو قابلیت های بسیار بالایی پیدا می کند. در گیربکس حلزونی یک شفت که بصورت پیچ دنده شده است بر روی یک چرخدنده که با یک محور و شفت با راستای عمود بر شفت دنده شده کوپل میشود و حرکت دورانی یکی از شفت ها سبب حرکت و گردش و انتقال گشتاور به محور دیگر میشود. سه نوع دنده مختلف در گیربکس حلزونی مورد استفاده قرار میگیرد. دسته اول دنده های حلزونی بدون گلو می باشند. این دسته از الکتروگیربکس های حلزونی دارای گلو و یا شیار در محدوده چرخ حلزونی و یا محور حلزونی نیستند. دسته دوم گیربکس های حلزونی با دنده تک گلویی هستند که در آنها چرخ حلزونی دارای گلویی می باشد. دسته سوم گیربکس های حلزونی دو گلویی می باشند که در آنها هم چرخ حلزونی و هم محور دارای گلوگاه می باشد. گیربکس های حلزونی دسته سوم بیشترین میزان بار را تحمل می کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی