پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

پنجشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰ ق.ظ

۰

تفاوت سیم بکسل های جرثقیل سقفی و تاور

پنجشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰ ق.ظ

در تمامی فرایند لیفتینگ بار از سیم بکسل هایی تولید شده از آلیاژ های فولادی استفاده می شود که مقاومت کششی مناسب را برای حمل بار داشته بنشد. با این وجود قابلیت های ساختار های مختلف حتی در سایز برابر می تواند برای ساختار های متنوع سیم بکسل متفاوت باشد. ارتفاع لیفتینگ بار، کاربری بصورت زاویه دار یا بدون زاویه، کاربری بصورت تک رشته یا چند رشته از مواردی هستند که بر انتخاب ساختار سیم بکسل برای فرایند لیفتینگ بار تاثیر دارند.

برای لیفتینگ بار در اتفاعات کم اغلب از سیم بکسل های بتاب ساده با ساختار ۶ رشته استفاده می شود. بر روی جرثقیل های برقی از نوع سیم بکسلی اغلب از ساختار سیم بکسل ۶X19 استفاده می شود که متکشل از ۶ رشته و ۱۹ مفتول در هر رشته است. این ساختار می تواند با بافتی از نوع سیل SEALE و یا بافتی از نوع استاندارد تولید شده باشد که مورد اول دارای دو قطر مختلف مفتول در هر رشته و مورد دوم قطر های برابر مفتول های رشته تولید می شود. نوع مغزی بکار رفته در تولید سیم بکسل جرثقیل می تواند یا از الیاف کنفی بصورت FC و یا بصورت فولادی با پسوند IWRC باشد. بدیهی است که سیم بکسل اتصال جرثقیل با مغزی فولادی دارای انعطاف کمتر اما قابلیت کششی بالاتری در فرایند لیفتینگ بار خواهد بود. سیم بکسل ۶ رشته اتصال جرثقیل بصورت آبکاری شده گالوانیزه به بازار عرضه می شود و بصورت مشترک در اتصالات دکل های حفاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در اغلب موارد تنسایل مقاومت کششی این سری از ابزار آلات لیفتینگ ۱۷۷۰ نیوتن بر میلیمتر مربع انتخاب می شود.

سیم بکسل شش رشته اسلینگ

در اتصالات اسلینگ های سیم بکسلی که در لیفتینگ بار بصورت تک و یا چند شاخه مورد استفاده قرار می گیرند نیز اغلب از سیم بکسل های ۶ رشته استفاده می شود. یکی از محبوب ترین ساختار ها در لیفتینگ بار ساختار ۶X36 می باشد که دارای بافتی از نوع وارینگتون با مغزی فولادی مورد استفاده قرار گرفته و اغلب از تنسایل مقاومت کششی بالایی که در برخی موارد به ۱۹۶۰ نیوتن بر میلیمتر مربع نیز می رسد استفاده می کند. اسلینگ های سیم بکسلی هم بصورت تک شاخه همراه با اتصالاتی چون قلاب و شگل و گاهی بصورت چند شاخه که در نقطه بالایی به یک حلقه اسلینگ می رسند مورد استفاده قرار می گیرند.

روش های متعددی در تولید اسلینگ های سیم بکسلی از سیم های شش رشته فولادی وجود دارد که سنتی ترین روش آن روش گیس بافت و روش های مدرن تر شامل پرس سیم بکسل با بوش و گوشواره و سوکت زنی سر سیم بکسل است.

سیم بکسل های نتاب اتصال تاور کرین

ساختار و کاربری سیم بکسل های نتاب اتصالی روی تاور کرین ها کاملا با سیم بکسل های ۶ رشته اسلینگ یا جرثقیل متفاوت می باشد. بر روی اغلب تاور کرین ها می بایست از نوعی سیم بکسل تحت نام نتاب Non-rotating استفاده شود تا قابلیت بالایی در برابر گردش در ارتفاعات بلند که ایجاد گردش گشتاور بالایی را بوجود می آورد استفاده گردد. سیم بکسل های نتاب تاور کرین ها با ساختار ۱۹X7 با تنسایل مقاومت کششی حداقل ۱۷۷۰ و حداکثر ۲۱۶۰ نیوتن بر میلیمتر مربع تولید می شوند و دارای بافتی ریز با تعداد رشته های بالا هستند.

 

منبع: قطار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی