پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۲۸ ب.ظ

۰

معرفی یاتاقان ها و یاتاقان بلبرینگ ها

یاتاقان ها در بر گیرنده بخش وسیعی از اتصالات صنعتی چه ساچمه ای و چه بدون ساچمه به شکل بوشی هستند و در کل کلمه یاتاقان یک کلمه بسیار کلی در بر گیرنده انواع رولبرینگ و بلبرینگ می باشد. یاتاقان ها در ماشین آلات صنعتی با هدف تعلیق بار و کاهش میزان اصطکاک مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از انواع یاتاقان ها علاوه بر تعلیق بار به انتقال بار وزنی شافت متصل به بیرونی از ماشین بر روی سطحی خنثی نیز می پردازند. یاتاقان ها از جنس های مختلف بر حسب نوع و میزان بار و البته بر حسب شرایط محیطی مورد استفاده تولید می شوند. اغلب یاتاقان های صنعتی برای داشتن مقاومت تنسایل مناسب در برابر بارگذاری های سنگین از آلیاژ های فولادی تولید می شوند اما نمونه هایی از یاتاقان های استنلس استیل و یا حتی سرامیکی نیز در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع یاتاقان بلبرینگ ها

یاتاقان بلبرینگ ها در واقع یاتاقان های ساچمه دار هستند که در شکل های متنوع با زاویه اتصال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یاتاقان بلبرینگ ها دارای دو بخش اصلی هستند که اتولی بیشتر نقش کاهنده اصطکاک و دومی نقش اتصالی دارد. هوزینگ یاتاقان ها که بدنه بیرونی یاتاقان بلبرینگ ها را تشکیل می دهد در شکل ها و با اتصاالت نوع های مختلفی تولید می شود. هوزینگ های چدنی برای یاتاقان بلبرینگ های پیچ و مهره ای دارای کاربری فراوانی هستند که البته در برابر ضربه دارای ضعف هایی هستند و از این رو در برخی از موارد که سیستم با ضربه زیادی روبرو است ترجیح به استفاده از یاتاقان بلبرینگ ها با هوزینگ از جنس فولادی چکش خوار می باشد.

اتصال یاتاقان بلبرینگ های گوی شکل بر روی سیتم توسط خار صورت می پذیرد حال آنکه یاتاقان بلبرینگ های پیچ و مهره ای یا دارای اتصال در راستای شافت و یا در راستای عمود بر شافت می باشند. در داخل محفظه یاتاقان بلبرینگ ها از نوعی بلبرینگ و یا حتی از رولبرینگ ها نیز استفاده می شود اما عمومی ترین نوع بلبرینگ شیار عمیق می باشد که بصورت ساچمه کروی در داخل ساختار بلبرینگ بکار گرفته شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی