پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

پیچ و مهره آژاکس

تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش ، آلن و استادبولت

اطلاعات تخصصی در دنیای صنایع پیچ و مهره بررسی عملکرد پیچ و مهره های استاندارد در دستگاه های مختلف و مقایسه در جهت ارتقای دانش مهندسین

يكشنبه, ۵ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۲۸ ب.ظ

۰

فاکتور های موثر بر طول عمر سیم بکسل روکش دار

به گزارش جنرال بکسل "در نوع کاربری سیم بکسل روکش دار به ندرت اتفاق می افتد که این سیم ها با پارگی و یا افزایش طول (خزش) روبرو شوند و از این رو فاکتور های کیفی سیم بکسل روکش دار مانند سیم بکسل های اسلینگ مرتبط با تنسایل مقاومت کششی آنها نیست. در واقع سیم بکسل روکش دار اغلب با دو مشکل روبرو می شود که عبارتند از برش خوردن و یا ساییدگی و از بین رفتن روکش پلاستیکی و تغییر فرم مغزی سیم بکسلی.

تغییر فرم مغزی سیم بکسلی که در سیم بکسل روکش دار بکار گرفته می شود در اثر تکرار سیکل های یکسان کاری و تحت یک زاویه مشخص بعنوان مثال بر روی ماشین های بدنسازی اتفاق می افتد. این مشکل اغلب به سبب انعطاف پایین مفتول های مغزی سیم بکسل روکش دار اتفاق می افتد که بر اثر وجود درصد بسیار پایین عنصر فلزی وانادیوم در ترکیبات آلیاژی این مفتول ها می باشد.

مشکل بزرگتر و معمول تر سیم بکسل های روکش دار که سبب پایین بودن طول عمر کاری این دسته از سیم ها می شود از بین رفتن روکش پلاستیکی آنها می باشد. سایش مداوم سطحی بر روی روکش پلاستیکی که تحت نیروی بالا بر روی ماشین های بدنسازی اتفاق می افتد سبب این کاهش امر می باشد. یکی از مهمترین فاکتور های کیفی موثر در روکش پلاستیکی سیم بکسل روکش دار چقرمگی پلاستیک می باشد. هر اندازه چقرمگی پلاستیک بالاتر رود تاثیر پذیری پلاستیک کمتر و چسبندگی مولکولی پلاستیک نیز افزایش پیدا می کند. برخی برند های تولید کننده سیم بکسل روکش دار مانند برند DAYCO ژاپن از تکنولوژی های خاص و نوینی برای فراوری پلاستیک با چقرمگی بسیار بالا در تولید سیم بکسل روکش دار استفاده می کند. این تکنولوژی سبب می شود روکش پلاستیکی تحت بار دیر تر خشک شده و دچار ترک و سایش گردد."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی